01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 27 آذر 1400 ساعت 15:27

نقش تعیین کننده اندونزی در رشد تولید فولاد زنگ نزن در جهان

رشد تولید فولاد زنگ نزن در اندونزی علاوه بر اینکه جبران کننده افت تولید چبن می شود، افزایش تولید جهانی این محصول را در پی دارد.

به گزارش جهان معدن به نقل از وب سایت Hellenic shipping news میزان تولید جهانی فولاد زنگ نزن در سال 2021 میلادی 56 میلیون و 800 هزار تن پیش بینی شده است. این در حالی است که اندونزی با رشد تولید این محصول موجب جبران افت تولید در چین شده و در نهایت مجموع تولید جهانی این محصول در سال 2021 میلادی شاهد رشد خواهد بود.

شرکت مپسMEPS (ارائه دهنده اطلاعات بازار و پیش بینی های صنعت جهانی فولاد) در تازه ترین پیش بینی خود از رشد تولید فولاد زنگ نزن اندونزی در سال جاری میلادی خبر داد و افزود: انتظار می رود طی سال2021 میلادی میزان تولید این محصول در اندونزی به 4 میلیون و500 هزار تن افزایش یابد. در نتیجه از هند سبقت گرفته و در رتبه دومین کشور تولیدکننده فولاد زنگ نزن جهان قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که درچین به دنبال اعمال محدودیت ها بر فولادسازان، طی نیمه نخست سال جاری میلادی شاهد سختگیری هایی بر تولید فولادسازان بودیم. همچنین سهمیه بندی انرژی به دلیل کمبود زغال سنگ در ماه اکتبر منجر به افت بیشتری در تولید شد.

علاوه بر این، بحران شرکت املاک چینی اورگراندEvergrande تاثیر منفی بر مصرف فولاد در بخش ساخت و ساز این کشور گذاشته است.

همچنین پیش بینی می شود میزان تولید فولاد زنگ نزن تایوان طی سال جاری میلادی به 925 هزار تن افزایش یابد.این در حالی است که ژاپن و کره جنوبی نیز با افزایش فعالیت های کارخانه های ذوب خود قصد دارند به ترتیب رشد سالانه 20 درصدی و 12 درصدی در سال 2021 میلادی را به ثبت برسانند.

با این حال، تولید فولاد زنگ نزن هند طی نیمه دوم سال جاری میلادی کاهش یافت. رشد روزافزون ابتلا به ویروس کرونا منجر به اعمال محدودیت ها و قرنطینه از سوی دولت شد و علاوه براین، سهمیه بندی اکسیژن به فولادسازان نیزانجام شد. اما در سه ماهه سوم، پس از کاهش بحران کارخانه های نورد تولید را برای پاسخگویی به نیاز مصرف کننده نهایی افزایش دادند.

بنابراین، میزان تولید فولادسازان اروپایی طی سال 2021 میلادی 7 میلیون و 60 هزار تن برآورد شده است. همچنین میزان تولید ایالات متحده آمریکا به 2 میلیون و 500 هزار تن افزایش می یابد که حاکی از رشد بیش از 16 درصدی نسبت به سال 2020 میلادی خواهد بود.

رشد 2.5 درصدی تولید جهانی سال 2022

انتظار می رود تولید جهانی فولاد زنگ نزن طی سال 2022 میلادی نیز شاهد رشد 2.5 درصدی بوده و به 58 میلیون و 200هزار تن افزایش یابد. همچنین تولید اندونزی به رشد خود ادامه خواهد داد و در سایر مناطق نیز رشد یکنواخت پیش بینی می شود. این امر موجب اطمینان خاطر خریداران از عدم کمبود این محصول و بالانرفتن قیمت ها خواهد شد.