10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 17 مهر 1398 ساعت 16:00

عرضه 10درصد از سهام شرکت فولاد سپیدفراب کویر در بورس تهران

index342523510 درصد از سهام شرکت فولاد سپید فراب کویر برای اولین بار در بورس اوراق تهران عرضه شد و به این ترتیب تعداد شرکت‌هایی که در سالجاری در بورس تهران عرضه اولیه شدند به شش شرکت رسید.

به این ترتیب ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از این شرکت برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «ساخت فلزات اساسی» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «کویر» به شیوه ثبت سفارش عرضه شد.
کف قیمت این سهم ۶۰۰ و سقف قیمت آن ۶۲۵ تومان بود که در نهایت در قیمت ۶۲۵ تومان کشف قیمت شد. حداکثر سهمی که هر سهامدار حقیقی یا حقوقی می‌‌توانست خریداری کند ۶۰۰ سهم بود.
احمد خوروش مدیرعامل شرکت فولاد سپید کویر در این خصوص گفت: سال ۱۳۸۶ با ظرفیت ابتدایی ۳۵۰ هزار تن اولین تولید را داشتیم. ما شناخت خوبی از بازار فولاد داشتیم و توانستیم به بازار هدف راه پیدا کنیم.
وی ادامه داد: در سال ۸۹ حتی به نزدیک به ۴۵۰ هزار تن تولید دست پیدا کردیم. در سال ۹۲ به سمت تولید فولادهای آلیاژی رفتیم. در سال ۹۵ این طرح به بهره‌برداری رسید. در سال ۹۵ از ظرفیت اسمی عبور کردیم و به تولید ۹۳۶ هزار تن برسیم.
خوروش ادامه داد: از سال ۹۵ به بعد در راس تولیدکنندگان تولید فولاد در کشور بودیم. سال ۹۵ به بعد صادراتمان رو به رشد بوده است. در سال ۹۸ حدود ۱۶۷ هزار تن توانستیم صادر کنیم. ما می‌‌توانیم تمام تولید را صادر کنیم، اما به بازار داخل هم نگاه داریم.
وی در خصوص اینکه آیا تحریم‌‌ها در مقدار صادرات شما تاثیر داشته و آیا توانسته‌اید ارز ناشی از صادرات را به داخل وارد کنید؟ گفت: متاسفانه تحریم‌های ظالمانه‌ای ایجاد شده که برای همه کشور زحماتی ایجاد شده است و ما هم از این قضیه مستثنی نیستیم، اما مشکل اساسی ما نداشتن کانال ارتباطی بانکی رسمی است تا ارزها را به راحتی برگردانیم، اما سعی کردیم که این نقایص را برطرف کنیم و توانستیم همه آن پولی که در رابطه با صادرات بوده است را به داخل جذب کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزش صادرات امسال چقدر است و آیا آن را در سامانه نیما عرضه کردید؟ گفت: ارزش صادرات طی شش ماهه اول سال حدود ۸۰ میلیون دلار بوده است که تقریبا همه را ما به سامانه نیما پرداخت کردیم.