31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 18 آبان 1398 ساعت 16:02

ثبت رکورد عملیات اجرایی تعویض مخروطی و ریومپینگ سیستم تصفیه غبارکنوتور شماره 2

record.gif8668به همت سخت کوشان بخش فولادسازی و مهندسی نت ، رکورد جدیدی در عملیات اجرایی تعویض مخروطی و ریومپینگ سیستم تصفیه غبارکنوتور شماره 2 ثبت شد .

به گزارش جهان معدن و به نقل از ذوب آهن اصفهان، مهندس اصغر امینی معاون تجهیزات مکانیکی بخش فولادسازی ضمن اعلام این خبر گفت : با توجه به دفرمگی های ایجاد شده در ناحیه مخروطی بالایی کنورتور شماره 2، برنامه ریزی لازم جهت تعویض این قسمت از بدنه کنورتور انجام شد. پس از ساخت قطعه مخروطی ، برنامه ریزی لازم جهت تعویض آن صورت پذیرفت و عملیات اجرایی این تعمیرات از سیزدهم مهرماه آغاز گردید و کلیه فعالیت های مکانیکی، انرژیتیک و تعویض نسوز مخروطی ، در مدت چهارده شبانه روز انجام شد.
مهندس امینی افزود: به موازات فعالیت مذکور، تعمیرات اساسی مورد نیاز در سایر قسمت های کنورتور از جمله تعویض گیربکس فرعی شماره 4، نوسازی شاسی و تعویض دریچه و ناودانی شارژ اصلاح کارتکا و ... انجام شد.
همچنین در راستای کاهش آلاینده های زیست محیطی ، عملیات بازسازی سیستم تصفیه غبار این کنورتور با موفقیت انجام گردید.
مهندس محمود شفیعی معاون برنامه ریزی و اجرای تعمیرات مهندسی نت نیز گفت :تعویض مخروطی کنوتورها از جمله فعالیت های تعمیراتی سنگین و حایز اهمیت در بخش فولادسازی می باشد. در کنورتور شماره 2 به دلیل اعوجاج و دفرمگی های ایجاد شده در ناحیه مخروطی و به خصوص منطقه لودکا وفلنچ دهانه ، طی هماهنگی های به عمل آمده با همکاران بخش فولادسازی تصمیم به تعویض آن گرفته شد. بر این اساس این تعمیرات از ابتدای شیفت سوم سیزدهم مهرماه مطابق برنامه زمان بندی تعمیراتی پیش بینی شده آغاز و کلیه فعالیت های تعمیراتی در مدت 10 شبانه روز (بدون احتساب زمان نسوز چینی)، انجام شد.
مهندس شفیعی در خصوص اهم فعالیت های انجام شده در این تعمیرات به این موارد اشاره نمود : نقشه برداری از بدنه کنورتور در ناحیه مخروطی و رینگی ،تهیه کروکی اعوجاج مخروطی، مارک کردن دایره برش،برشکاری مخروطی از ناحیه مشخص شده وتعویض حدود ⅔ از بدنه کنورتور در ناحیه بین مخروطی ورینگی وناحیه لودکا وسپس جوشکاری نقاط مونتاژ شده،تعویض اکران های اطراف کنورتور ،ساپورت ها ،دامنه ها وآماده سازی وتحویل کنورتور جهت نسوزچینی،تعویض گیربکس فرعی شماره 4 کنورتور و تعویض کلیه رولیک های استند A و B و اصلاح شاسی کارتکا.
معاون برنامه ریزی و اجرای تعمیرات مهندسی نت افزود: فعالیت های مذکور با همکاری مشترک بخش فولادسازی و مدیریت مهندسی نت مکانیک و به ویژه پرسنل زحمت کش کارگاه اجرایی تعمیر تجهیزات و واحد برنامه ریزی و پایش تعمیرات مهندسی نت و بدون هیچ گونه حادثه ای انجام گرفت که در مقایسه با فعالیت های مشابه قبلی و علیرغم گستردگی احجام کار در این تعمیرات، رکورد محسوب شده که لازم است به کلیه این عزیزان خدا قوت عرض نموده و سپاسگزاری نمایم.
شایان ذکر است کلیه قطعات مربوط به ریومپینگ تصفیه غبار کنوتور اعم از بیلی پارت ،ونتوری ، استوانه واسط و... به وزن تقریبی 25 تن وهمچنین در قسمت فعالیت های اسکلت فلزی شامل کلیه اکران ها ،دامنه ها وساپورت ها تیغه های آجر چینی ،کارتکا چپ و راست و مکانیزم فروآلیاژ به وزن تقریبی 50 تن توسط کارگاههای 47 و48 مهندسی نت ساخته وتحویل شده است که شایسته است از تلاش و زحمات کلیه پرسنل مجوعه ساخت مهندسی نت نیز تشکر و قدردانی گردد.
مهندس حامد محمدی سرپرست برنامه ریزی و پایش تعمیرات مهندسی نت نیز گفت: همزمان با تعویض مخروطی کنورتور ،عملیات ریومپینگ سیستم تصفیه غبار کنورتور اعم از تعویض ونتوری اسکروبر، بیلی پارت ،قطعات واسط سیستم تصفیه گاز و همچنین تعویض یک پانل چهارتایی از لوله های اکران دیگ و... نیز انجام شده که جهت عملیات ریومپینگ علاوه بر زحمات همکاران مکانیک و انرژی بخش فولادسازی و واحد برنامه ریزی و پایش تعمیرات مهندسی نت ، از زحمات شرکت های توسعه صنعت لنجان و شرکت عالی نژاد آریا نیز تشکر و قدردانی می گردد.