09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 22 آذر 1399 ساعت 16:16

عرضه محصولات فولادی در بورس خللی در صادرات ایجاد نمی‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: عرضه محصولات فولادی در بورس به سبب حمایت از حوزه تولید بوده است و مطمئناً خللی در صادرات کشور در این بخش ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا، علیرضا رزم حسینی در گفتگو با خبرنگاران در محل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با بیان این مطلب، افزود: در ۴۰ ساله گذشته در حوزه فولاد اقدامات خوبی در کشور انجام شده است به طوری که از ۵۰۰ هزار تن تولید فولاد قبل از انقلاب اکنون به ۲۸ میلیون تن تولید فولاد رسیده ایم.

هدفگذاری برای تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد تا افق ۱۴۰۴

وی همچنین از هدف گذاری برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا افق ۱۴۰۴ در کشور خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به تهیه برنامه‌های راهبردی فولاد و اجرای گام به گام آنها تا افق ۱۴۰۴ اشاره داشت.

نقش مهم فولاد کشور در رفع تحریم‌ها و تامین مواد اولیه کارخانجات مرتبط

رزم حسینی با بیان اینکه فولاد کشور در رفع تحریم‌ها و تامین مواد اولیه کارخانجات مرتبط نقش مهمی ایفا نموده است، ادامه داد: فولاد کشور علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بخش مهمی از محصولات خود را صادرات کرده و برای کشور در این مقطع حساس کنونی ارز آوری به ارمغان آورده است.

وی در ادامه سخنان خود فولاد مبارکه را از مهم ترین مجموعه های فولادی کشور دانست که دارای اشتغال قابل توجه و شرکت‌های زیرمجموعه خوبی در سراسر کشور است و تصریح کرد: این شرکت تولید و درآمد خوبی دارد و در بورس کشور نیز فعال می‌باشد.

آغاز اجرای طرح توسعه فاز دوم نورد گرم فولاد مبارکه

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز طرح توسعه فاز دوم نورد گرم فولاد مبارکه، خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و طرح‌های لازم برای تکمیل و راه اندازی این طرح توسعه‌ای آماده می‌باشد.

عرضه محصولات فولادی در بورس به سبب حمایت از تولید بوده است

رزم حسینی در خصوص صادرات محصولات فولادی نیز، بیان کرد: بر اساس شیوه نامه ابلاغی ستاد اقتصادی دولت، تمامی محصولات فولادی باید در بورس کالا عرضه شوند و از مازاد آن صادرات صورت بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: هدف از ابلاغ این شیوه نامه تقویت تولید بوده است تا عرضه و تقاضای محصول در بورس کالا به صورت شفاف دنبال شود و استفاده از این روش و شیوه نامه باعث تعادل قیمت‌ها خواهد شد.

عرضه محصولات فولادی در بورس خللی در صادرات ایجاد نمی‌کند

وی همچنین تصریح کرد: در سند فولادی کشور با تعامل تشکلهای بخش خصوصی، سهمیه بندی ها انجام شده است و هیچ محدودیتی در صادرات وجود ندارد و با این روش صادرات هم می‌تواند صورت بگیرد.