07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 12 دی 1399 ساعت 20:22

عدم اطلاع رسانی صحیح اولین عرضه کنسانتره سنگ‌آهن را با شکست مواجه کرد

یکشنبه ۷دی ماه اولین عرضه کسنانتره سنگ‌آهن در بورس کالا از سوی شرکت فکور صنعت صورت گرفت اما به دلیل عدم آگاهی متقاضیان از عرضه، معامله‌ای صورت نگرفت و هفته بعد این عرضه مجدد انجام خواهد شد.

به گزارش جهان معدن ؛ محمدوحید شیخ‌ زاده مدیرعامل شرکت فکور صنعت با تبیین اولین عرضه کنسانتره سنگ آهن در بورس کالا، گفت: معدن سنگ آهن جلال آباد دارای دوبخش هماتیت و مگنتی است. بخش هماتیت این معدن سالها‌ به عنوان کم عیار و باطله دور ریخته می‌شد. حدودا چندسال پیش شرکت فکور صنعت با فناوری های نوین خود توانست از این سنگ‌آهن استفاده و آن را طی مراحلی به کنسانتره تبدیل کند.

شیخ زاده ادامه داد: شرکت فکور صنعت برای ایجاد شفافیت در این حوزه تصمیم به عرضه ۲۵هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن با کیفیت بسیار بالا گرفت که سولفور و فسفر آن در حد صفر و عیار آن هم بالای ۶۶ درصد است؛ و یکشنبه ۷دی ماه، برای اولین بار در بورس کالا محصول خود را عرضه کرد تا عرضه و تقاضا در بالادست هم شفاف باشد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع، متقاضیان نتوانستند دراین عرضه شرکت کنند و به همین دلیل این میزان کنسانتره دوباره هفته بعد عرضه خواهد شد. قیمت پایه این محصول در اولین عرضه ۱۶ درصد میانگین فروش هفته گذشته شمش فولادخوزستان از سوی بورس کالا تعیین شد، به عبارت دیگر قیمت پایه برای هر تن کنسانتره سنگ‌آهن، یک میلیون و ۷۸۰هزار تومان بود.