10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 07 دی 1400 ساعت 14:48

رقابت خریداران مس در بورس کالا برای تحویل شانگهای

محموله ۱۸۰۰ تنی شرکت ملی مس ایران امروز بر تابلوی تالار صادراتی بورس کالای ایران برای تحویل در شلوغ ترین بندر دنیا یعنی بندر شانگهای چین در شرایطی به فروش رسید که با صف تقاضای ۶۴۰۰ تنی خریداران، قیمت پایه این محصول با رشد ۱۳ درصدی ۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۱۰۸ ریال به ازای هر کیلوگرم معامله شد.

به گزارش جهان معدن ،شرکت ملی صنایع مس ایران امروز سه شنبه ۷ دی ماه با ۴۸۰۰ تن مس کاتد در قالب دو عرضه پا به تالار صادراتی بورس کالا گذاشت و فروش موفقی را تجربه کرد. محموله ۱۸۰۰ تنی مس کاتد که تحویل درب انبار شانگهای بود با تقاضای بالای ۶۴۰۰ تنی خریداران همراه شد و در نهایت نزدیک به ۱۳ درصد بالاتر از قیمت پایه فروخته شد.

این محموله صادراتی که محل تحویل آن انبار رسمی و گمرکی Yangshan واقع در بندر شانگهای چین بوده و قیمت پایه آن از سوی فروشنده ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۷۴۷ ریال در هر کیلوگرم در نظر گرفته شد با رقابت صورت گرفته ۱۲.۹۱ درصد بالاتر قیمت پایه و در ۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۱۰۸ ریال فروخته شد.

براساس اطلاعیه عرضه، حمل کالا به تمامی مقاصد بین المللی آزاد است و خرید صرفا مختص به اشخاص ایرانی واردکننده کالا از مقصد بین المللی است و فروشنده اول بهمن ماه محموله را به خریدار تحویل خواهد داد.

از سوی دیگر ایفای تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات مطابق آخرین مقررات ابلاغی بانک مرکزی ایران و سایر مقررات مربوطه به عهده متعهد است؛ تعهد مزبور نیز صرفا براساس رویه ثبت سفارش واردات از محل صادرات غیر و یا ثبت سفارش تهاتری صورت خواهد گرفت. تسویه هم به شیوه نقدی و نقدی-اعتباری امکان پذیر خواهد بود.

موفقیت فروش محموله دوم

بنا به این گزارش در خصوص عرضه صادراتی ۳۰۰۰ تن مس کاتد فوب بندرعباس نیز گفتنی است این محموله با تقاضای ۵۵۰۰ تنی همراه شد اما در همان قیمت پایه یعنی ۲ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۹۴ ریال در هر کیلوگرم فروخته شد.

حجم معاملات صادراتی مس از ۳۰۰۰۰ تن فراتر رفت

با احتساب فروش های امروز از ابتدای شروع عرضه های صادراتی ملی مس در بورس کالا که به تاریخ ۵ آذر ماه بر می گردد این شرکت ۳۰ هزار و ۸۰۰ تن مس کاتد در رینگ صادراتی عرضه کرد و موفق به فروش تمامی این محموله ها شد.