10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 14 دی 1400 ساعت 10:52

ورود معادن به بورس، توسعه آنها را به دنبال خواهد داشت

رییس انجمن مس ایران گفت: ورود معادن به بورس، توسعه آنها، همچنین توسعه اشتغال، تولید و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش جهان معدن ،بهرام شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درخصوص تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر عرضه معادن در بورس کالا، افزود: بورس محل بسیار مناسبی برای عرضه معادن است.

وی بیان‌داشت: اگر معادن با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی موجود در بورس به درستی ارزیابی شوند، به اطمینان خاطر بیشتری در مردم برای خرید سهام معادن و مشارکت آنان منجر خواهد شد.

شکوری خاطرنشان‌کرد: این مساله در مناطق معدن‌خیز منجر به حذف معارضان محلی (به عنوان یک مشکل همیشگی) خواهد شد و در عوض، مردم برای توسعه این فعالیت‌ها و معادن کمک خواهند کرد.

رییس پیشین کمیسیون معادن اتاق ایران تصریح‌کرد: همچنین سرمایه‌گذاران برای توسعه معادن و فعالیت‌های معدنی خود نیازمند منابع مالی هستند که در بسیاری موارد بانک‌ها نمی‌توانند در اختیارشان قرار دهند، اما عرضه سهام معادن در بورس پشتوانه مالی خوبی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود.

بنا به این گزارش، پیشتر «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در معاونت امور معادن و صنایع معدنی، گفت: با تعریف قواعد و سازوکار در این بخش باید یک بازار خود تنظیم و با حداقل مداخله بیرونی ایجاد کنیم و این مأموریت جدید با تمرکز ویژه بر سازوکار بورس و مدیریت کنترل بازار مبتنی بر بورس انجام می‌شود.