01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 16 ارديبهشت 1402 ساعت 16:18

فعال کردن فرابورس‌های منطقه‌ای در استان‌ها ضروری است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بورس‌های منطقه‌ای در استان‌ها تعطیل است گفت: اکنون اولین درخواست ما، فعال کردن فرابورس‌های منطقه‌ای در استان‌ها است.

به گزارش جهان معدن به نقل ازمس پرس، محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در همایش آشنایی با ابزارهای تامین مالی در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: فرابورس اولویت توسعه منطقه‌ای برای ماست. انتظار ما از فرابورس این است که ساختار پذیرش شرکت‌ها را برای استان‌ها تعریف کند.

وی ادامه داد: ما فهرست شرکت‌های استان کرمان را در اختیار فرابورس قرار می‌دهیم تا مقدمه ورود این شرکت‌ها به فرابورس انجام شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین کار در حال حاضر آماده‌سازی حوزه فرابورس در کرمان است که مذاکرات آن با مدیرعامل فرابورس نیز انجام شده است.

به گفته پورابراهیمی از آنجا که توسعه منطقه‌ای برای ما مهم است، در حال حاضر بیش از 50 میلیون نفر، خواسته یا ناخواسته با شاخص سهام عدالت، متاثر از بازار سرمایه هستند.

وی تصریح کرد: بررسی‌هایی انجام شده است که نشان می‌دهد اصلی‌ترین مشکل شرکت‌های کوچک و متوسط تامین مالی است. اکثر این بنگاه‌ها می‌توانند با آشنایی با ظرفیت‌های بازار سرمایه به راحتی از این بستر تامین مالی کنند.