09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 31 ارديبهشت 1398 ساعت 13:15

غریب پور تاکید کرد: راهبری گل گهر در تشکیل کنسرسیوم‌های معدنی

KD3A9077رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: استراتژی این سازمان، توانمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است. به گفته خداداد غریب پور، در شرایط امروز اقتصادی، توسعه این بخش با تشکیل کنسرسیوم‌های معدنی با راهبری شرکت‌هایی از جمله "گل گهر" ممکن خواهد شد.
به گزارش جهان معدن به نقل از پایگاه خبری ایمیدرو، خداداد غریب پور که در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گل گهر سخن می‌گفت، افزود: خوشبختانه کنسرسیوم‌های موثری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور تشکیل شده است و در این زمینه می‌توان به احداث خط ریلی سنگان – بافق، تربت – سنگان و الکترود گرافیتی اشاره کرد.


وی افزود: "گل گهر" از جمله شرکت‌هایی است که در تشکیل کنسرسیوم‌های معدنی نقش داشته است و در این زمینه همیشه به عنوان "لیدر" نقش آفرینی کرده است.
نقش توسعه محور گل گهر در زنجیره ارزش
غریب پور با بیان اینکه معدن و صنایع معدنی سال گذشته حدود 30 درصد سود بازار سرمایه را به خود اختصاص داد، گفت: گل گهر با دارایی 50 هزار میلیارد تومانی، نقش توسعه محور در تکمیل زنجیره، تامین خوراک و توسعه کشور دارد.
وی افزود: این شرکت با P/E (نسبت قیمت به درآمد) جذاب و همچنین راهبری طرح‌های توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی، تاثیرگذاری بسیاری در اقتصاد ملی دارد.
رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: مدیریت یک بنگاه اقتصادی بزرگ همچون گل گهر طی چهار سال، فعالیت ارزنده‌ای است که "تقی زاده" به شایستگی اهداف یک مجموعه تاثیرگذار در بازار سرمایه را پیش برد.
تقی زاده، مشاور هیات عامل ایمیدرو
وی ادامه داد: پیشنهادهایی به مدیر عامل سابق گل گهر برای ادامه فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی ارایه شده اما وی در نهایت پیشنهاد مشاور هیات عامل را پذیرفت.
غریب پور با اعلام اینکه "جمشید ملارحمان" از چهره‌های شناخته شده خانواده بزرگ معدن و صنایع معدنی است گفت: وی سطوح مختلف کاری از کارشناس تا مدیریت را طی کرده است.
وی افزود: امیدواریم با حضور ملارحمان و حمایت‌های هیات مدیره، سهامدارن و کارکنان، دستاوردهای قابل توجهی را در گل گهر و پهنه توسعه کشور شاهد باشیم.