31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 12 مرداد 1398 ساعت 14:52

با هدف ارائه 7 خدمت جدید به "معدن و صنایع معدنی" ایمیدرو و صندوق ضمانت صادرات، تفاهم‌نامه پوشش ریسک صادراتی امضا می‌کنند

sabaqqسازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و صندوق ضمانت صادرات امروز عصر تفاهم‌نامه پوشش ریسک "صادرات" و "معاملات تهاتری" حوزه معدن و صنایع معدنی امضا می‌کنند.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، امیر صباغ مدیر دفتر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با اعلام این خبر گفت: در چارچوب این تفاهم‌نامه 7 خدمت جدید به شرکت‌های صادراتی این بخش اضافه می‌شود که 3 مورد پس از امضای تفاهم‌نامه عملیاتی و 4 مورد دیگر سه ماه بعد و با مشخص شدن دستورالعمل‌های آن اجرایی می‌شود.


صباغ ادامه داد: بدین ترتیب هفت خدمت جدید که تاکنون ارائه نشده بود به شرکت‌های صادراتی و معاملات تهاتری ارائه می‌شود به طوری که در شرایط تحریم، مانعی در صادرات معدن و صنایع معدنی ایجاد نشود.
وی تصریح کرد: به زودی آن بخش از ریسک‌هایی که تاکنون قابل پوشش نبوده نیز شناسایی و با مشخص شدن ضمانت‌های مربوطه، پوشش داده خواهد شد.
مدیر دفتر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو همچنین تاکید کرد: کمیته‌ای نیز با هدف اجرایی شدن این تفاهم‌نامه تعریف شده که ضمن نظارت بر اقدامات،‌ از روند ماهانه بیمه و پوشش ریسک‌های صادراتی این بخش گزارش دهد.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته عصر امروز در محل وزارت صنعت معدن و تجارت تفاهم‌نامه فوق به امضا می‌رسد.