09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 02 شهریور 1398 ساعت 13:51

بهره برداری از کنسانتره‌سازی سنگان از اهداف کلان فولاد مبارکه است

57472مهندس حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، در جمع معاونان و مدیران شرکت، بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از کارخانه تولید کنسانتره سنگان را یکی از اهداف کلان فولاد مبارکه دانست و گفت: با به بار نشاندن سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این منطقه و به تولید رسیدن این خط تولید می‌توان به تامین سنگ‌آهن مورد نیاز فولاد مبارکه کمک کرد.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، عظیمیان با اشاره به طرح موفقیت‌آمیز گندله‌سازی سنگان و با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره فولاد در ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر تصریح کرد: در این راستا تمامی برنامه‌های فولاد مبارکه، اعم از تولید و توسعه، باید بر مبنای اهداف کلان شرکت و با درنظرگرفتن اولویت و در وقت تعیین‌شده به بهره‌برداری برسند. در نظر داشته باشیم که کارخانه 5 میلیون تنی تولید کنسانتره می‌تواند نیاز کارخانه 5 میلیون تنی گندله‌سازی سنگان و در ادامه بخشی از نیاز کارخانه‌های احیا مستقیم گروه فولاد مبارکه را تامین کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به فاصله میزان بهره‌وری نیروی انسانی در کشورهای توسعه‌یافته و کشورهای جهان سوم و در حال توسعه تصریح کرد: برای رسیدن به استانداردهای جهانی، در اهداف کلان فولاد مبارکه در حوزه بهره‌وری نیروی انسانی، تولید 1000 تن فولاد به ازای هر نفر در نظر گرفته شده است و امیدواریم با بهینه‌سازی برنامه‌ها و همت فزاینده نیروی انسانی متعهد شرکت به این مهم دست یابیم.
حفظ سهم فولاد مبارکه از تولید فولاد کشور از دیگر مباحثی بود که مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن اشاره به آن گفت: در حال حاضر، فولاد ایران در رنکینگ جهانی رتبه دهم و در بین کشورهای اسلامی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. برای دستیابی به رتبه نهم جهانی و کم کردن فاصله با رده اول در بین کشورهای اسلامی باید با همکاری مسئولان و نهادهای مرتبط و با اجرا و بهره‌برداریِ طرح‌هایی همچون طرح جامع 10 میلیون تنی فولاد منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در استان هرمزگان در این مسیر گام برداریم.