10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 06 شهریور 1398 ساعت 15:34

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور اعلام کرد: تدوین راهبرد کلی نظام مهندسی معدن کشور برای ۶ سال آینده

2356587رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور در گردهمایی سالانه روابط عمومی‌های این سازمان که در وزارت صمت برگزار شد، گفت: صیانت از مواد معدنی کشور جزو خدمات اصلی ماست که با هوشمند سازی خدمات در تلاش هستیم سطح و کیفیت خدمات را ارتقا ببخشیم.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی اظهار داشت: برنامه راهبردی سازمان نظام مهندسی معدن در راستای توسعه بخش معدن در سه محور «صیانت از معادن و مواد معدنی، هوشمندسازی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در بخش معدن و صنایع معدنی» برای یک دوره ۶ ساله تدوین شده است.

وی افزود : نقشه راه استراتژیک برای بخش معدن یکی از عواملی است که با اجرایی کردن آن شرایط برای عبور از مشکلات این بخش فراهم خواهد شد.
اسماعیلی صیانت از معادن و مواد معدنی کشور را اولین محور برنامه راهبردی بخش معدن توصیف کرد و در این خصوص توضیح داد: با توجه به اینکه منابع معدنی تجدیدناپذیر بوده و باید برای آینده کشور حفظ شود؛ ضرورت دارد نحوه برداشت و استفاده از این منابع مدیریت شده و صیانت شود.
هوشمندسازی به‌عنوان دومین محور مورد توجه در برنامه راهبردی این بخش است که به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی معدنی ایران به منظور شفاف‌سازی و تسریع در روند فعالیت سازمان و همچنین خدمات دریافتی مراجعه‌کنندگان به این سازمان روند کارها سرعت بیشتری خواهد گرفت.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار رسمی بیش از ۱۷۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که به هر سمتی که حرکت کند، نابود‌کننده خواهد بود به همین دلیل بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند بخش قابل‌توجهی از این رقم را جذب کند. در این خصوص سازمان نظام مهندسی معدن ایران سعی دارد تا فعالیت‌‌هایی در این زمینه انجام شود تا بخشی از این سرمایه سرگردان جذب معدن و صنایع معدنی شود.
اسماعیلی در پایان تاکید کرد: ارتقای سطح سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این دوره به‌عنوان دغدغه اصلی است، زیرا جایگاه این سازمان بسیار بالاتر از شرایط فعلی است. به همین دلیل این سازمان برای رسیدن به این جایگاه دو اقدام انجام داده که شامل ایجاد و ارتقای رضایت در داخل و خارج سازمان بین روسا، بهره‌‌وران و مراجعه‌کنندگان می‌شود. از سوی دیگر، ارتباطات و جلسات بسیاری با وزرای صنعت، ارتباطات، نفت، امورخارجه و... برای ارتقای این جایگاه صورت گرفته است.