01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 09 شهریور 1398 ساعت 11:55

خرید چهار دستگاه ترانسفورماتور ایستگاه اصلی برق فولاد خوزستان

2207چهار دستگاه ترانسفورماتور ایستگاه اصلی برق فولاد خوزستان که نقش مهمی در روند تولید پایدار و فعالیت این شرکت دارند، خریداری شده و در روزھای آینده جایگزین می‌شوند.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان، رحیم رضایی رییس خرید تجهیزات برق و ابزار دقیق در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید فولاد خوزستان طی یک دھه اخیر به صورت محسوس و مستمر افزایش داشته، برای ادامه این روند مهم، ضرورت دارد تجهیزات حساس مانند ترانسفورماتورھای ایستگاه اصلی برق شرکت به مرور زمان نوسازی شده تا خللی در این مسیر ایجاد نشود و بر ھمین اساس در سال ۹۶ تامین دو دستگاه ترانسفورماتور ۹۰ مگاولت آمپر و دو دستگاه ترانسفورماتور ۷۳ مگاولت آمپر در دستور کار قرار گرفت.

رضایی در خصوص چگونگی خرید این دستگاه‌ھا، گفت: مدیریت خرید قطعات و تجهیزات پس از اخذ مجوزھای لازم اقدام به برگزاری مناقصه دو مرحله‌ای نمود و علیرغم اعمال تحریم‌ھای ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و شرایط خاص فعلی بازرگانی بین المللی، حضور سازندگان معتبر اروپایی برای شرکت در این مناقصه فراھم شد و پس از طی فرآیندھای فنی و بازرگانی و با حمایت‌ھای مدیرعامل، اعضای ھیات مدیره و مسئولان شرکت و همچنین ھمکاری‌های فراوان مدیریت توزیع و تعمیرات برق و سفارشات قطعات یدکی، نهایتا تامین ۴ دستگاه ترانسفورماتور مذکور در شهریورماه ۹۷ به یک شرکت معتبر آلمانی ابلاغ شد.
وی ھمچنین در خصوص روند ساخت و انتقال این ترانسفورماتورھا اظهار داشت: خوشبختانه پس از گذشت سه ماه از ابلاغ سفارش به سازنده، ساخت ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۹۰ مگاولت آمپر به اتمام رسید و علیرغم وجود مشکلاتی که برای حمل و نقل دریایی وجود دارد و اینکه ھر کدام از ترانس‌ھا حدود یکصد تُن وزن دارند و امکان حمل آنها با کامیون امکان پذیر نبود؛ ترانس‌ها توسط کشتی حمل و در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شدند و با تلاش ھمکاران پشتیبانی خرید، ترخیص و ظرف دو روز آینده وارد شرکت فولاد خوزستان خواھند شد.
وی افزود: ھمچنین ترانسفورماتورھای ۷۳ مگاولت آمپر نیز در حال ساخت می‌باشند و تا سه ماه آینده و از طریق دریا به سمت ایران بارگیری و تحویل خواھند شد.
رییس خرید تجهیزات برق و ابزار دقیق در پایان سخنان خود گفت: جا دارد از تمامی ھمکاران و مسئولانی که در این برھه حساس و تحت فشارھای بین المللی، ما را در فرآیندھای خرید و زنجیره تامین یاری نمودند صمیمانه قدردانی نمایم.
گفتنی است، ترانسفورماتورھای۹۰ مگاولت آمپر، وظیفه تامین برق بخش مواد اولیه، احیاء و فولادسازی (به جز کوره‌ھای فولادسازی که ساختار ترانس آن متفاوت می‌باشد) را برعهده دارند و جایگزینی ترانس‌ھای مذکور، نقش مهم و حیاتی در پایداری انرژی برق و تولید مستمر شرکت فولاد خوزستان ایفا خواھد کرد.