01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 18 آبان 1398 ساعت 17:07

اولویت‌های تولید را به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم

93CCEA2CD4C39BD93BB6D4770C06معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید صنعت را به سمت دانش بنیان شدن و استفاده بیشتر از شرکتهای نوآور و دانش بنیان سوق دهیم

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، سعید زرندی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه در جهان در کنار دانشگاه‌ها و موسسات، مجموعه‌هایی شکل گرفته‌اند که مهارت‌آموز هستند، گفت: دانشگاه‌ها باید نیرو‌های خبره‌ای را تربیت کنند که بتوانند به کار مشغول شوند.

وی افزود: در حوزه‌های دانشگاه‌ها و صنعت به طور پراکنده در موضوعات مختلف ورود کردیم، اما در هیچ کدام متمرکز نشدیم و این نبود انطباق همیشه وجود داشته است.

زرندی گفت : بر اساس مطالعات از بین ۱۴۴ کد در حوزه صنعت، ۳۵ کد، بیشترین اثر را در تولیدات، صادرات و کاهش واردات ما دارد که محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، حوزه غذایی و آشامیدنی، وسایل نقلیه موتوری، لاستیک و پلاستیک، تجهیزات پزشکی، نساجی و حوزه ماشین آلات و دستگاه‌ها از جمله آن است.

معاون طرح و برنامه افزود: این حوزه‌ها برای کشورمان اولویت بیشتری دارد و این موضوعات به دانشگاه‌ها هم گفته شده است.

وی تاکید کرد: باید بر اساس ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی کشورمان، اقدامات انجام شود و دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بر مبنای آن تمرکز و اقدام کنند.

زرندی با اشاره به اینکه در توانمندسازی شرکت‌های بزرگ با استفاده از توان استارتاپی در حال فعالیت هستیم، گفت: این شرکت‌ها نشان تجاری و قدرت مالی دارند.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: در زنجیره تامین شرکت‌های بزرگ و جانمایی شرکت‌های دانش بنیان در حال اقدام هستیم.

وی افزود: در حوزه نهضت ساخت داخل، شرکت‌های دانش بنیان را تشویق کردیم و از آن‌ها حمایت مالی و بیمه‌ای می‌کنیم