09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 06 آذر 1398 ساعت 10:12

محاسبه تعرفه واردات تجهیزات صنعتی با ارز 4200 تومانی رانت است

201911261607422DDمعاون وزیر دفاع گفت: محاسبه تعرفه واردات تجهیزات مخابراتی و صنعتی مشابه تولید داخل با ارز 4200 تومانی، رانت برای واردکنندگان است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از فارس، مجید هدایت در میز تعمیق ساخت داخل در صنعت مخابرات که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: تعرفه واردات برخی کالاها که در داخل نیز تولید دارند، بر مبنای ارز 4200 تومانی محاسبه می‌شود که یک رانت برای واردات است و باید از آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به ایجاد مجموعه بزرگ تحقیقاتی و دانش‌بنیان در وزارت دفاع، گفت: در این بخش از فعالان بخش خصوصی نیز استفاده می‌شود و آماده‌ایم تا گره‌های کور صنعت را با کمک آنها برطرف کنیم.

هدایت با بیان اینکه اصلاح تعرفه‌ها می‌تواند ساخت داخل را رونق دهد، گفت: در حوزه محصولات مخابراتی و صنعتی بیش از 200 نوع گروه متنوع وجود دارد که می توان برای داخلی‌سازی این محصولات برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه صادرات کنسانتره و مواد اولیه معدنی در پیک مصرف داده شود، گفت: در صنعت مخابرات و الکترونیک از این مواد استفاده می‌شود که می‌توان با توسعه صنایع داخل، ارزش افزوده بیشتری در این بخش ایجاد کرد.

معاون وزیر دفاع با انتقاد از سازمان امور مالیاتی گفت: این سازمان در بعضی موارد هزینه‌های تحقیقاتی را قبول نمی‌کند که این مشکل باید برطرف شود.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری نظام‌های طراحی و نوآوری برای داخلی‌سازی در کشور، گفت: باید برای حل مشکل تأمین مالی واحدهای صنعتی و همچنین واردات تجهیزات مشابه تولید داخل با تعرفه‌های پایین، راه‌ حلی پیدا شود.