10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 27 آذر 1398 ساعت 17:54

معاون وزیر صمت در شهرک صنعتی جی اصفهان: زیرساخت شهرک‌های صنعتی کشور نیازمند اصلاح است

38dd71b4-73ee-473e-90e9-6c3bb0e01372معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مسأله‌ای که مبتلا به بسیاری از شهرک‌های صنعتی کشور، از جمله شهرک صنعتی جی اصفهان و شهرک‌های با قدمت بالاست این بوده که زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و فاضلاب نیازمند اصلاح و بهسازی است .

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، محسن صالحی‌نیا در جریان بازدید و نشست با فعالان شهرک صنعتی جی اصفهان، با بیان این مطلب افزود: با اختصاص بخشی از منابعی که از قبل به‌عنوان استهدا پیش‌بینی شده و اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و شرکت‌های خدماتی، بخشی از زیرساخت‌ها را می‌توان اصلاح کرد که مسیر اول اکنون در دسترس و مسیر دوم درحال پیگیری است.

وی اضافه کرد: همچنین می‌توان برای واگذاری اراضی به واحدهایی که اولویت‌های خاص بخش صنعت هستند، با دریافت اولیه کمتر و بازپرداخت طولانی‌تر اقساط زمین در اختیار متقاضیان قرار داد، که البته این موضوع در شهرک صنعتی جی کمتر اتفاق افتاده، چون اغلب واحدها واگذار شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به نظارت بر اجرای ضوابط ساخت و ساز از منظر رعایت استانداردهای نظام مهندسی برای دریافت گواهی پایان کار ساختمان اظهار داشت: باید نرخ تعرفه‌ها با توجه به شرایطی که هریک از بخش‌های صنعت دارد، منطقی شود و نیز توافقی به این منظور که شرکت خدماتی می‌تواند با تفاهم با سازمان نظام مهندسی، دفتر فنی مهندسی را تجهیز کند، عملیاتی شود.

صالحی‌نیا با بیان این‌که خوشبختانه تمامی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی جی فعال بوده و بخش زیادی از ظرفیت‌ها درحال تولید هستند، ادامه داد: شهرک صنعتی جی شهرکی است که در مقایسه با سایر شهرک‌های صنعتی از موقعیت مناسبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته و گزارشی که از شرکت‌های خدماتی به دست ما رسید، گویای این بود که واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی از منظر فعالیت دارای فعالیت‌های خوبی هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر روز سه‌شنبه پس از ورود به اصفهان، از شهرک صنعتی جی و یک واحد صنعتی چاپ و بسته‌بندی بازدید کرد، و پس از آن، در نشستی با اعضای هیأت مدیره و فعالان اقتصادی این شهرک صنعتی، مسائل و مشکلات شهرک و چالش‌های پیش روی شرکت‌های خدمات رسان به شهرک‌های صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن درحال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.