06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 28 آذر 1398 ساعت 13:44

وزیر صمت از پروژه تولید هگزان شرکت شیمیایی فرشید شهرضا بازدید کرد

000076666farshidوزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان اصفهان و با حضور در شهرک صنعتی رنگسازان(رازی) شهرضا از پروژه تولید و تصفیه هگزان به روش پیوسته و کاملا دوستدار محیط زیست شرکت شیمیایی فرشید شهرضا بازدید به عمل آورد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، شرکت شیمیایی فرشید شهرضا نزدیک به بیست سال است که در زمینه تولید و تامین هگزان مورد نیاز صنایع کشور فعال می باشد.

هگزان بعنوان حلال در فرآیند پلیمریزاسیون صنایع پتروشیمی و نیز در صنایع روغن کشی جهت استخراج روغن از دانه های گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرآیند مورد استفاده جهت تصفیه و تولید هگزان عاری از آروماتیک در کشور روش اسید زنی می باشد که با توجه به ایجاد پسماند اسیدی مشکلات زیست محیطی فراوان به همراه دارد.

این واحد در پروژه جدید خود، اقدام به سرمایه گذاری کلان جهت احداث فرایند تولید و تصفیه هگزان به روشی پیوسته و کاملا دوستدار محیط زیست به ظرفیت سالیانه 30 هزار تن کرده است که دانش فنی آن از خارج از کشور وارد شده است.

این شرکت با سرمایه گذاری بالغ بر 500 میلیارد ریال توانست این طرح را به پیشرفت فیزیکی 80 درصد برساند.

این پروژه در حال حاضر نیاز به تسهیلات بانکی بعنوان سرمایه ثابت و تخصیص خوراک تا میزان 70 تن در روز جهت بهره برداری طرح و نیز تخصیص تسهیلات با بهره کم جهت خرید مواد اولیه به میزان را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید برای پیگیری مسایل و مشکلات پروژه جدید این شرکت و حل و فصل آنها قول همکاری داد.