28 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 01 دی 1398 ساعت 12:16

امضای تفاهم‌نامه سازمان‌های زمین‌شناسی و جغرافیایی نیروهای مسلح

1576924674-img-4996تفاهم‌نامه همکاری مشترک این سازمان و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح پیش‌ازظهر امروز به امضای دو طرف رسید.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و دکتر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رسیده، گسترش همکاری‌های علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات پژوهشی، تحقیقاتی و تجهیزاتی دو طرف را در راستای اجرای منویات فرماندهی معظم‌کل قوا مبنی بر لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری در دستور کار دارد.
شایان ذکر است، همکاری در استفاده از دانش زمین‌شناسی در حوزه زمینی و دریایی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبادل اطلاعات در حوزه ژئوفیزیک و ژئودینامیک، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبادل اطلاعات در حوزه تصاویر ماهواره‌ای و هوایی چندطیفی، فراطیفی و راداری، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در حوزه مخاطرات محیطی و اقلیمی، همکاری در تعریف و اجرای عناوین پژوهشی و نظارت علمی و داوری پروژه‌ها به‌ویژه در چارچوب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و طرح‌های پژوهانه، نخبگان وظیفه و کسری خدمت، بهره‌برداری از امکانات یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای ارتباطات بین‌المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق، برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، جشنواره‌ها و همایش‌های علمی مشترک به عنوان موضوعات تفاهم‌نامه مشترک دو سازمان یاد شده است.

در همین زمینه پیش از امضای این تفاهم‌نامه دکتر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان این‌که نیاز است دو سازمان هم‌افزایی مناسبی به‌منظور تبادل دستاوردها و مطالعات با یکدیگر داشته باشند، گفت: از توسعه همکاری‌ها و مناسبات استقبال می‌کنیم و در همین زمینه امکان ارائه دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه‌های طیف‌سنجی، عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای، نقشه‌های سه بعدی، پهپادها و هواپیماها، سامانه تحت وب، انتشارات‌و... به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور وجود دارد.

1576926653-geo9

همچنین رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز با بیان این‌که زمینه‌های مشترک فراوانی پیش‌روی دو سازمان وجود دارد، گفت: امیدواریم به زودی و تا پایان امسال بخشی از برنامه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم و دو سازمان در کنار یکدیگر پروژه‌های مشترک را به ثمر رساند.
دکتر علیرضا شهیدی با بیان این‌که منابع کشور بسیار محدود است، افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مایل به همکاری با مجموعه‌هایی با کمترین هزینه و بیشترین خروجی است.

شایان ذکر است، دکتر علیرضا شهیدی به همراه جمعی از مدیران و معاونان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از بخش‌های مختلف سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح شامل مرکز تعیین موقعیت و ناوبری، مرکز سنجش از دور، گروه ژئودینامیک دفاعی، مرکز کارتوگرافی، مرکز مطالعات جغرافیایی، مرکز آبنگاری و اقیانوس‌شناسی و موزه خلیج‌فارس‌و.. نیز بازدید کردند.