10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 10 دی 1398 ساعت 18:07

مدیر روابط عمومی ایمیدرو: اولویت روابط عمومی‌ها تعامل با رسانه‌ها باشد

0223qمدیر روابط عمومی ایمیدرو گفت: روابط عمومی ها باید ظرفیت های عظیم بخش معدن و صنایع معدنی را منعکس کنند و اولویت آنها، تعامل با رسانه ها و همچنین ذینفعان و سازمان های مرتبط باشد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمد سپهر امروز در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی ایمیدرو و بنگاه های بخش معدن و صنایع معدنی ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: طی یک سال اخیر، به رغم اعمال 2 تحریم بی سابقه علیه بخش معدن و صنایع معدن، اما اغلب شاخص های تولید و صادرات این بخش صعودی بوده که حاکی از روند درست این حوزه است.
وی در این برنامه که با حضور مدیران روابط عمومی شرکت های معدنی و صنایع معدنی برگزار شد، ادامه داد: مجموع کل اکتشافات ایمیدرو از سال 81 تا 97، حدود 250 هزار کیلومتر مربع بود اما طی یک سال اخیر، 400 هزار کیلومتر مربع، عملیات اکتشافی جدید آغاز شده است. در کنار آن، فعال کردن واحدهای معدنی راکد و کمک به تولید،‌ بود که این روند توسعه ای ایمیدرو، مورد تحسین و تقدیر مدیران ارشد نظام قرار گرفته است.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو با اشاره به اختصاص 20 درصدی صادرات غیر نفتی کشور به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص و اشتغال 10 هزار نفری امسال در این حوزه، گفت: با این حال، متناسب با جایگاه این بخش در تولید، اشتغال، توسعه اجتماعی و صادرات کشور، نتوانسته ایم دستاوردهای خود را اطلاع رسانی کنیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال، در منطقه سنگان به عنوان عسلویه شرق، چندین هزار نفر در محیط معدن و صنایع وابسته فعالیت می کنند. اما اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته و نیاز است برای مردم تبیین شود.

روابط عمومی پیشانی سازمان
سپهر با اشاره به اینکه نگاه دکتر غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو نسبت به جایگاه روابط عمومی حمایتی است، تصریح کرد: همان گونه که ایشان معتقدند، روابط عمومی پیشانی سازمان است و جلوه موثر بیرونی همه اقدامات و تلاش های هر مجموعه ای، به تلاش روابط عمومی آن سازمان وابسته است.
وی ادامه داد: همان گونه که این حوزه در تولید و صادرات، سرآمد کشور است، می توان در بخش اطلاع رسانی نیز سرآمد بود از این رو نیاز است اطلاع رسانی و آگاهی بخشی پروژه ها و طرح هایی را که هزاران میلیارد تومان ارزش و جنبه ملی دارند، در همان مقیاس ملی اشاعه داد.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو با بیان اینکه روابط عمومی تنها انتشار اخبار ساده و کلیشه ای نیست، گفت: بدون داشتن روابط عمومی مناسب،‌ پویا، توانمند و هدفگرا، نمی توان انتظار اثرگذاری بر افکار جامعه، تبیین اقدامات و همراه کردن ظرفیت های سایر دستگاه ها را انتظار داشت.
وی ادامه داد: روابط عمومی ها باید اقدامات ملی را با دید ملی و مشترک هدایت کنند تا در اهداف و آرمان ها موفق باشند.
سپهر با بیان اینکه امروز تنوع فضاهای اطلاع رسانی و تغییر ذائقه مردم، لزوم تغییرات جدی در نحوه اطلاع رسانی را به یک ضرورت تبدیل کرده است، گفت: اکنون نمی توانیم با روش های مرسوم، به انتشار موثر اطلاعات بپردازیم و باید همه مخاطبان و سلایق آنها را مد نظر داشته باشیم.
وی افزود: در این میان، علاوه بر مخاطبان فضای چاپی، باید مخاطبان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را نیز در حوزه دیدمان داشته باشیم، رصد کنیم و در مسیر اهداف ملی هدایت کنیم.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو بیان داشت: باید از فضای بی روح نوشتاری گذشته، به سمت فضای منعطف تصویر و ویدئو پیش رویم. چرا که یک عکس یا ویدئو در زمان و مکان مناسب از هزاران نوشته می تواند اثرگذارتر باشد.

ضرورت تعامل با خبرنگاران، ذینفعان و سازمان های مرتبط
سپهر با اشاره به لزوم جدی گرفتن تعامل با خبرنگاران، ذینفعان و سازمان های مرتبط با آنها، گفت: جامعه خبری یکی از مرتبط ترین و نزدیک ترین اقشار به این حوزه است به همین سبب با آنها همراهی کنیم و برای بهبود اطلاع رسانی بی نقص و گسترده، آنها را به یاری فرا بخوانیم.
وی ادامه داد: رسانه می تواند با اطلاع رسانی و نقد منصفانه خود، بازو و قدرت نفوذ روابط عمومی ها باشد و سازمان را در مسیر اهداف ملی به پیش برد.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو در پایان به موضوع ضرورت کاهش هزینه ها در روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: در شرایطی که کشور به لحاظ اقتصادی در تحریم به سر می برد،‌ باید از صرف هزینه های اضافی در همایش ها و مراسم ها پرهیز کرد.