06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 15 دی 1398 ساعت 10:38

بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد تنظیم بازار در راستای تسهیل فضای کسب و کار بوده است

0240qسخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، گفت: بیش از ۷۰ درصد از مصوبات ستاد تنظیم بازار در راستای تسهیل فضای کسب و کار ، کمک به افزایش و رونق تولید ، رفع موانع تامین کالاهای اساسی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در راستای بهبود زنجیره تامین و توزیع کالا و بازرسی و نظارت بوده است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی در جلسه ستاد تنظیم بازار، با بیان این مطلب افزود: ترمیم و بهبود قدرت خرید مردم به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود و رشد تولید یکی از این روش‌ها است که حمایت‌های انجام شده در ستاد تنظیم بازار از جنس کمک به تولید بوده است.

وی در خصوص قیمت گذاری‌ها و نقش این ستاد در این حوزه، نیز تصریح و یادآوری کرد: ستاد تنظیم بازار فقط در ۱۰ قلم کالای اساسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند و در واقع مؤلفه و مواد اولیه کالاهای دیگر هستند، نرخ گذاری انجام می دهد و نرخ گذاری بقیه کالاها در دست این ستاد نیست.

 

رتبه ۲۱ در شاخص اندازه بازار را داریم

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تأثیرگذاری شاخص‌های اقتصاد کلان بر اقتصاد خرد، بیان کرد: فضا برای تولید داخل مهیا شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران در شاخص اندازه بازار نیز رتبه ۲۱ دنیا را دارد.