10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 17 دی 1398 ساعت 17:36

5 کالای اولویت‌دار نظارتی اعلام شد

0252qکارگروه تنظیم بازار، 5 کالای شامل لاستیک سنگین، میلگرد و ورق، حبوبات، شکر و خدمات حمل و نقل بار را به عنوان کالا و خدمات اولویت دار جهت نظارت دقیق تر و بازرسی مستمر در سطح عرضه در هفته آینده معرفی نمود.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، تعیین کالاهای اولویت دار به صورت مستمر طی هر هفته از سوی کارگروه تنظیم بازار صورت می گیرد و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و سازمان حمایت مصرف کنندگان تولیدکنندگان در کنار نظارت و بازرسی های معمول و همیشگی خود، تمرکز و توجه بیشتری را بر عملکرد بنگاههای مرتبط به کالاها و خدمات اولویت دار مذکور معطوف نموده و رسیدگی به تخلفات احتمالی پیرامون این کالاها را در اولویت نظارتی قرار می دهند.

در طی 9 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 100 هزار مورد بازرسی در خصوص کنترل قیمت عرضه کالای شکر انجام شده و 5 هزار و 590 پرونده تخلف در این تشکیل شده است.

همچنین در موضوع حمل و نقل، 7 هزار بازرسی انجام شده است که در همین راستا تخلف 2 هزار و 257 واحد محرز و ضمن تشکیل پرونده، مراتب جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح معرفی شده اند.

 

تسریع در رسیدگی به شکایات مربوط به کالاهای اولویت دار

هر گونه گزارش و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحد های صنفی و غیر صنفی در خصوص کالاهای اولویت دار اعلام شده، در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می گیرد؛ لذا سامانه تلفن 124 ستادهای خبری آماده دریافت گزارش های مردمی است.