10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 25 تیر 1399 ساعت 14:27

برگزاری نشست آشنایی و هماهنگی جهت استفاده از ابزار تامین مالی جمعی

در راستای برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت عملیاتی نمودن استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی، نشست بهره‌گیری از ظرفیت تامین مالی جمعی برای بخش اصناف با حضور فعالان صنفی، اتاق‌های اصناف ایران و تهران، فرابورس، توسط دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی معاونت طرح و برنامه برگزار شد.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، با توجه به زمان اندکی که از صدور مجوز نهایی توسط سازمان بورس و فعال شدن این ابزار میگذرد، حوزه های هدف این ابزار در وزارت صنعت،معدن و تجارت شامل اصناف، معادن کوچک مقیاس، شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ‌های مرتبط با این بخش تعریف شده است.

 

در این نشست که باهدف بررسی فرصت ها و چالش های عملیاتی کردن این ابزار نوین برای تامین مالی اصناف و واحدهای کوچک ، تشکیل شد، مواردی از جمله بررسی دستورالعمل تامین مالی جمعی مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار، دوره فرایند، وضعیت بررسی صورتهای مالی اصناف ، هزینه‌ها، تهیه گزارش توجیهی، ریسک و تضامین این ابزار، زیرساختهای نرم‌افزاری موجود، لزوم اطلاع رسانی و ایجاد تقاضای فعال و ... مطرح و درخصوص استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای ابزار تامین مالی جمعی جهت کمک به تامین مالی بخش اصناف تبادل نظر گردید.

 

همچنین نمایندگان اتاق‌های اصناف ایران و تهران و نیزاعضای اتحادیه‌های صنفی حاضر در جلسه نسبت به طرح موارد عملیاتی این فرآیند اشاره نموده که پلتفرم‌های حاضر در جلسه به بیان نظرات خود و توضیحات مرتبط اقدام نمودند. با توجه به ظرفیت مناسب این ابزار در تأمین مالی اصناف مقرر شد، داده‌های مرتبط با اصناف حقوقی تبادل و مقدمات استفاده این گروه از فعالان اقتصادی از این ابزار فراهم گردد.