01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 07 مهر 1397 ساعت 15:40

آمادگي «ومعادن» براي خريد «واميد»

20171231180358910معاون مالي و اقتصاد سرمايه گذاري معادن و فلزات آمادگي اين شرکت براي خريد سهام «واميد» متعلق به بانک سپه را اعلام کرد.
به گزارش جهان معدن مرتضي علي ا کبري طی گفت وگویی عنوان کرد: در صورتي که بانک سپه قصد واگذاري سهام خود در شرکت سرمايه گذاري اميد را داشته باشد «ومعادن» خريدار آن است.


وي تصريح کرد: ترجيح ما اين است که دست کم ۵۰ درصد از اين سهم را از بانک سپه خريداري کنيم.
علي اکبري با اشاره به اينکه «ومعادن» تقاضاي خريد «واميد» را به بانک سپه اعلام کرد، افزود: بانک سپه از اين تقاضا استقبال کرده و پس از انتشار آگهي مزايده بلوک «واميد» سرمايه گذاري معادن و فلزات مشتري بالقوه آن خواهد بود. وي منابع خريد اين بلوک را اوراق صکوک اجاره و افزايش سرمايه پيش بيني شده در «ومعادن» ذکر کرد.
علي اکبري در ادامه از ورود معدن گوهرزمين به بورس خبر داد.وي با اشاره به جلسه اخير شرکت در هيات پذيرش بورس گفت: بخشي از سهام اين شرکت که در حال حاضر مالکيت آن متعلق به سرمايه گذاري معادن و فلزات، سرمايه گذاري غدير، گل گهر و سرمايه گذاري اميد است به زودي در بورس عرضه خواهد شد.
وي در حالي که معدن گوهرزمين را بزرگ ترين معدن کشور با ۶۴۰ ميليون تن ذخيره معدني معرفي کرد، افزود: در حال حاضر اين معدن دو خط توليد ۲ ميليون تني آهن اسفنجي دارد.
علي اکبري با اشاره به پيشرفت ۸۵ درصد خط توليد گندله سازي گوهرزمين گفت: اين خط طي ۱۰ ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
معاونت مالي و اقتصادي «ومعادن» در ادامه با اشاره به ديگر فعاليت هاي اين شرکت گفت: به تازگي مالکيت «ومعادن» در دو نيروگاه شاهرود و سمنان افزايش يافته است.
علي اکبري افزود: در شهريورماه امسال بخش هلدينگ انرژي و معادن سهام نيروگاه شاهرود را خريد. وي با اشاره به خريد ۵۱ درصد ديگر از سهام نيروگاه سمنان توسط ومعادن گفت: در گذشته ۲۵ درصد از سهام اين نيروگاه متعلق به «ومعادن» بود که در حال حاضر به ۷۵ درصد افزايش يافته است.
علی اکبری افزود: در شهریور ماه امسال بخش هلدینگ انرژی و معادن سهام نیروگاه شاهرود را خرید. وی با اشاره به خرید 51 درصد دیگر از سهام نیروگاه سمنان توسط ومعادن گفت: در گذشته 25 درصد از سهام این نیروگاه متعلق به «ومعادن» بود که در حال حاضر به 75 درصد افزایش یافته است.
وی گفت:‌با خرید سهام این نیروگاه بیش از یک هزار میلیارد تومان به دارایی‌های «ومعادن» اضافه شده است.
وی با اشاره به تغییراتی که قرار است «ومعادن» طی 6 ماه آینده در این دو نیروگاه ایجاد کند، اضافه کرد: با این تغییرات 25 مگاوات به ظرفیت هر یک از این نیروگاه‌ها افزوده خواهد شد.
وی میزان برق تولیدی این دو نیروگاه را در حال حاضر 650 مگاوات دانست که با تغییرات جدید به 700 مگاوات خواهد رسید. وی در ادامه یکی دیگر از برنامه‌های شرکت را تبدیل این دونیروگاه به نیروگاه سیکل ترکیبی طی سه سال آینده دانست و گفت:‌با این تغییر جدید نیروگاه‌ها متحمل هیچ‌گونه هزینه سوختی نشده و 320 مگاوات نیز به برق تولیدی آنها اضافه شده و حجم تولید آنها به بیش از یک هزار مگاوات خواهد رسید.