10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 14 مهر 1397 ساعت 12:31

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی: به دنبال ایجاد پلتفرمی برای همرسانی اصلاحات و تغییرات مدنظر هستیم

sazmanهم اندیشی شانزدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و جمعی از ارکان و ارزیابان این جایزه برگزار شد.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این هم اندیشی اظهار داشت: زحماتی که ارکان و ارزیابان جایزه ملی تعالی سازمانی طی 16 سال گذشته متحمل شده‌اند، با وجود گرته برداری‌هایی که از این مدل شده، کماکان پایدار و مانا است و امروز دلبسته این الگو هستیم و در راه توسعه آن گام برمی‌داریم.


مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، راز ماندگاری این جایزه را حضورارزیابان متعهد آن عنوان داشت و افزود: هر مدل و نظامی در چرخه عمر خود وقتی به مرحله بلوغ رسید، ممکن است دچار افول شود و برای جلوگیری از آن باید یک ترم ثانویه برای موج دوم توسعه آن در نظر گرفت. مدل تعالی سازمانی هم از این قاعده مستثنی نیست و باید مدام اصلاح و بروزرسانی شود، که این مسوولیت را ارزیابان توانمند تعالی سازمانی باید به عهده بگیرند و پویایی مدل را حفظ کنند.
کیانی بختیاری خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم مدل تعالی سازمانی را بنا بر ویژگی‌های خاص محیط‌های کسب و کار و براساس نیاز بنگاه‌ها که مشتریان اصلی این مدل هستند، بازپیکر‌ه‌بندی و اصلاح نماییم.
وی تصریح کرد: تشکیل شبکه و پلتفرم‌های اصلاحی مهم است و سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد شبکه‌ای از این پلتفرم‌ها فراهم کند تا ارزیابان تعالی سازمانی بتوانند اصلاحات و تغییرات مد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با اشاره به تشکیل "بنیاد تعالی سازمانی" تاکید کرد: این مدل توانسته است یک ساختار درونگرا مثل بنیاد تعالی سازمانی را ساخته و ارایه کند که جای خرسندی است که این بنیاد به وسیله متولیان جایزه با همان دغدغه‌ها و احساس مسوولیت‌های اولیه شکل گرفته است و راز موفقیت این گروه، همین پایبندی به معیارها و سلامتی در ارزیابی‌های تعالی سازمانی است.
کیانی بختیاری یادآور شد: در شرایط پیچیده کسب و کار بنگاه‌ها معمولا برای آموزش، پژوهش و تعالی سازمانی هزینه نمی‌کنند در حالی که بهترین فرصت برای خروج از رکود و تورم، توجه به این موارد است.
وی افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی همچون: "توسعه کارآفرینی"، "دانش بنیانی"، "توسعه بهره‌وری در بنگا‌ه‌ها"، "بالا بردن کیفیت"، "شفافیت" و "تفکر جهادی" و ...همه با مدل تعالی سازمانی قابل تحقق است و می‌توان مدل را به گونه‌ای اصلاح کرد که با اسناد بالادستی و شعار سال هماهنگ و همسو باشد و امیدواریم بازپیکره‌بندی و اصلاحی که در مدل انجام می‌شود به تعالی سازمانی در کشور کمک کند.
در ادامه هم اندیشی، سید مسعود همایونفر رییس انجمن مدیریت منابع انسانی ایران با اشاره به روند تاسیس بنیاد تعالی سازمانی اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی با نهادهای داخلی و خارجی رویکردی مشارکت جویانه دارد که یکی از این موارد، تشکیل بنیاد تعالی سازمانی است.
وی افزود: امیدواریم با تشکیل این بنیاد، سازمان مدیریت صنعتی که نقش مهمی در توسعه آموزش و مشاوره در کشوربه عهده دارد، بتواند بخشی از مسوولیت‌های خود را در خصوص تعالی سازمانی به آن محول کند و بنیاد یکی از نام‌هایی باشد که در کنار سازمان، شکل بگیرد و توسعه یابد.