10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 15 مهر 1397 ساعت 11:22

مدیرعامل فولاد خوزستان از موانع داخلی صادرات انتقاد کرد

keshaniمدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از موانع داخلی صادرات در کشور انتقاد کرد.
به گزارش جهان معدن، محمد کشانی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در این باره تاکید کرد: خود تحریمی به اثرگذاری تحریم‌های خارجی کمک می‌کند.


ماه‌های گذشته، ماه‌های پرالتهابی برای صنعت به ویژه صنعت فولاد ایران بود. حجم قابل توجهی از مصوبات و دستورالعمل‌ها به این صنعت ارزآور کشور تحمیل شد که به اعتقاد فعالان این حوزه نوعی خود تحریمی پیش از اعمال تحریم‌های خارجی است.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به حجم عظیم دستورالعمل‌ها و مصوباتی که به صنعت ارزآور فولاد تحمیل می‌شود مدیرعامل فولاد خوزستان و با بیان این نکته که با مراجعه به آمارهای سال گذشته خواهیم دید که از محل ۸.۵ میلیون تن صادرات فولاد، ۲ میلیون و ۷۶۵ هزار تن متعلق به فولاد خوزستان بوده، عنوان کرد: سهم فولاد خوزستان از کل صادرات فولاد ۴۰ تا ۴۵ درصد بود. با توجه به برنامه سال ۹۷ که دولت برمبنای تامین و توزیع تهیه کرده است، صادرات فولاد باید به ۱۲میلیون تن برسد که قطعا با بخشنامه‌هایی از قبیل مشروط شدن صادرات فولاد و همین طور سهمیه‌بندی بسیاری از بازارهای خارجی که تاکنون بدست آوردیم دچار مشکل می‌شود.
کشانی در گفت وگو با چیلان تصریح کرد: شرکت فولاد خوزستان اولین شرکت در بین صنایع کشور بود که تمامی دلارهای حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه کرد. ما به جهت پشتیبانی از دولت، تولید، صادرات و ارزآوری داشته‌ایم و آن را تقدیم دولت کرده‌ایم و در مقابل انتظار داریم دولت نیز شرایط تولیدکنندگان را درک کند.
وی افزود: به نظر من، مشکل فعلی صنعت فولاد ایران، تحریم‌های آمریکا و مشکلات جهانی نیست، بلکه خود تحریمی و یا تحریم‌های داخلی که از سوی دولت اعمال می‌شود خود مانعی برای توسعه صنعت فولاد است.
مدیرعامل فولاد خوزستان راهکار مناسب برای مقابله با خود تحریمی را مشاوره گرفتن دولت از فعالان صنعتی خواند و افزود: صنعت و تولیدکننده می‌توانند مشاورین خوبی برای متولی صنایع و در رأس آن وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند ولی متاسفانه از این پتانسیل استفاده نمی‌شود.