10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 31 شهریور 1399 ساعت 16:42

مجمع عمومی عادی سال ۹۸ ایدرو برگزار شد

سرپرست هیئت عامل ایدرو با بیان گزارشی از عملکرد سازمان گسترش در سال ۹۸ گفت: ایدرو پیشبرد ۲۳ پروژه سرمایه گذاری با مبلغ برآوردی حدود ۳۰۰هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی نهایی بالغ بر ۹۵۰۰ نفر را در دست اجرا دارد.

به گزارش جهان معدن به نقل از ایدرو، امیر بیات، تحقق پیشرفت ۷/۸۷ درصدی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی، نصب و راه اندازی دو سکوی باقیمانده از ۴ سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی و تولید ۲ میلیارد فوت مکعب در روز گاز ترش را از اهم اقدامات ایدرو در حوزه صنایع نفت و گاز در سال ۹۸ برشمرد .

ادامه ساخت ۱۵ فروند انواع شناور فلزی متوسط و کوچک ، تعمیر ۵۵ فروند انواع شناور به ویژه شناور‌های پهن پیکر، ساخت، بارگیری، ساخت و به آب اندازی شناور پشتیبان صیادی از مهمترین دستاور‌های سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران در صنعت دریایی در سال ۱۳۹۸ است .

سرپرست ایدرو در بخش دیگری از این گزارش برگزاری ۳ میز تخصصی برای ۹۸ پروژه با ارزش قراردادی ۳ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان و کاهش ارزبری ۲۷۵ میلیون یورو را از اقدامات مهم ایدرو در حوزه صنعت خودرو عنوان کرد .

بیات درباره فعالیت‌های ایدرو در بخش صنایع نوین گفت : تکمیل و بهره برداری از فاز‌های اولیه دو مرکز تولید انواع بیو ایمپلنت‌های استخوانی ،‌ قلبی و عروقی ، لیگمان، زردپی و رباط در استان‌های کرمانشاه و تهران ، پیشبرد طرح تولید فیلتر‌های تصفیه آب در ایلام و بهم رسانی بیش از ۸۹ مورد شرکت دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی متقاضی فناوری با ارزش ۷۰۰۰ میلیارد ریال بخشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه است .

بهره برداری از خط ریسندگی جدید شرکت گسترش صنایع بلوچ و همچنین اقدامات مقدماتی برای اجرای فاز دوم طرح بازسازی ونوسازی شرکت گسترش صنایع بلوچ مهتمرین اقدام ایدرو در حوزه نوسازی صنایع در سال ۹۸ بود.

به گفته معاون وزیر صمت توسعه مناطق محروم وکمتر برخوردار یکی از ماموریت ایدرو به شمار می رود که طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین در خراسان شمالی ، تولید بیو اتانول سوختی در استان کرمانشاه و همچنین پیگیری پیشبرد اقدامات ۶ پروژه توسعه صنعتی از مهمترین اقدامات سازمان گسترش در این حوزه است .

امیر بیات با اشاره اینکه ایدرو نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید را با هدف توسعه و تعمیق ساخت داخل در سال ۹۸ برگزار کرد گفت : مبادله ۲۰۲ تفاهم نامه در ۶ گروه صنعتی از نتایج برگزاری این نمایشگاه بود.

وی همچنین تعامل پرشتاب تر ایدرو و بخش دانشگاهی و فناور کشور در کنار رویکرد‌های نوین تامین سرمایه برای پروژه‌های صنعتی از محل مشارکت ها و جذب از بخش‌های غیر دولتی را به عنوان نکات مهم مد نظر ایدرو برشمارد .

در این نشست همچنین گزارش سازمان حسابرسی کشور به عنوان بازرس قانونی حسابرس مستقل قرائت و پاسخ‌های لازم از سوی هیات عامل ایدرو مطرح گردید .

گفتنی است، مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۸با، حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صمت، ‌نیرو، ‌دفاع، ‌اقتصاد و دارایی، ‌تعاون و سازمان برنامه و بودجه همچنین نمایندگان سازمان حسابرسی برگزار شد.