01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 29 مهر 1399 ساعت 14:21

فولاد مباركه تا سال ۱۴۰۴ به عنوان كارخانۀ هوشمند در جهان شناخته می‌شود

وبینار نخستین رویداد از سلسله رویدادهای 3S یا Smart Steel manufacturing Startup event با هدف تأمین نیازهای فناورانه شرکت فولاد مبارکه در حوزۀ تحول دیجیتال و بررسی چالش‌های این شرکت در این عرصه در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با همکاری شرکت فولاد مبارکه، دانشگاه تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت ایریسا روز چهارشنبه 23 مهرماه از ساعت 9 تا 13 برگزار شد.

به گزارش جهان معدن، در جریان برگزاری این وبینار، مدیرعامل فولاد مبارکه، مردادماه سال 99 و رونمایی از طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه را تولد دوبارۀ این شرکت دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به یاری خداوند فولاد مبارکه تا سال ۱۴۰۴ به‌عنوان کارخانۀ هوشمند در جهان شناخته خواهد شد.

حمیدرضا عظیمیان خاطرنشان کرد: امروز نیازمند آنیم که در این راه سخت و پرپیچ‌وخم، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و... فولاد مبارکه‌ای را در کلاس هوشمند ارائه دهیم. به همین منظور قصد داریم با طی کردن این مسیر در ابتدا نوآورترین شرکت در عرصه فولاد و سپس به‌عنوان الگویی برای سایر صنایع مطرح شویم.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها اظهار داشت: از جوانان فعال در شرکت‌های استارت‌آپی، دانشمندان و متخصصان در شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علمی و فناوری کشور تقاضا می‌کنیم در این راه سخت که افقی روشن پیش روی صنعت کشور قرار می‌دهد مارا یاری رسانند.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه توانایی تأمین تجهیزات و منابع مالی لازم برای اجرای این پروژۀ بزرگ را دارد، خاطرنشان کرد: در واقع فولاد مبارکه منابع ارزی و ریالی طرح را تأمین خواهد کرد تا در زمان مناسب این طرح به اجرا برسد.

مدیرعامل فولاد مبارکه ورود به اجرای چنین طرحی را جسورانه خواند و ضمن قدردانی از حضور و زحمات همه بنیادها و شرکت‌های حاضر در طرح گفت: طبق این برنامه، اگر بتوانیم در ابتدای سال ۱۴۰۴ این طرح را به بهره‌برداری برسانیم، با بخش عمده‌ای از مجموع ۴۰۰ شرکت استارت‌آپ و دانش‌بنیان که در این وبینار حضور دارند قرارداد خواهیم بست و این موفقیت را با ایشان جشن خواهیم گرفت.