01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 13 آبان 1397 ساعت 11:54

دستور ویژه وزیر و مصوبه ایمیدرو برای تامین مواد اولیه ذوب آهن

zobrahوزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در نمایشگاه کانمین 2018 گفت: ذوب آهن افتخار صنعت فولاد کشور و به عنوان صنعت مادر مورد حمایت جدی ما است.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، دکتر رضا رحمانی افزود: ذوب آهن اخیراً مسیر خوب و جدیدی را شروع کرده است که امیدوارم در این راه به دستاوردهای شایانی دست یابد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح این نمایشگاه از اجرای نقشه راه معدن در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: میزان استخراج سالیانه معادن بسیار ناچیز است و باید آن را به 400 میلیون تن و صادرات 8 میلیارد دلاری این بخش را تا 2 سال آینده به 12 میلیارد دلار برسانیم و از خام فروشی فاصله بگیریم.
دکتر جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت نیز با حضور در غرفه این شرکت با اشاره به مصوبه اخیر هیات عامل ایمیدرو در خصوص تامین مواد اولیه ذوب آهن گفت: وزیر صمت دستور ویژه‌ای برای تامین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن صادر کرده و هیات عامل ایمیدرو هم برای تامین مواد اولیه ذوب آهن به تازگی مصوبه‌ای را گذراندند و این روند ادامه خواهد داشت.
وی افزود: برای صادرات سنگ آهن محدودیت‌های خاصی هست از جمله عوارض که در سال بعد عوارض 5 درصدی امسال قرار است به 8درصد برسد، همچنین علاوه بر عوارض بحث عدم استفاده از معافیت‌های مالیاتی نیز وجود دارد.
جعفر سرقینی با تاکید بر کمک ایمیدرو به ذوب آهن، گفت: ایمیدرو قرار است سنگ آهن بیشتری در اختیار ذوب آهن بگذارد و اولین گام را نیز در این خصوص برداشته است.
اردشیر سعد محمدی قایم مقام ایمیدرونیز با تاکید بر عزم جدی ایمیدرو در مورد کمک به ذوب آهن گفت: ایمیدرو قطعا کمک می‌کند تا شرایط برای تامین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن فراهم شود و جلساتی قرار است برگزار شود که به صورت اساسی در این زمینه تصمیم سازی صورت گیرد.
ذوب آهن اصفهان به همراه شرکت‌های تابعه از جمله معادن زغالسنگ البرز شرقی و پویش معادن، با برپایی غرفه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدنی، راهسازی وصنایع وابسته (ایران کانمین2018) حضوری فعال دارد .
گفتنی است این نمایشگاه باحضور ۱۶۰ شرکت و واحدتولیدی داخلی و ۴۰ شرکت خارجی یا نمایندگان آنها از ۶کشورخارجی، ایتالیا، آلمان، ترکیه، چین، روسیه و لهستان۱۱تا۱۴ آبان ماه درمحل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.