09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 28 مهر 1400 ساعت 16:24

اولین نمایشگاه کتاب گل‌ گهر در سیرجان افتتاح شد

نخستین نمایشگاه بزرگ کتاب گل‌گهر سیرجان با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، معاونین و مدیران شرکت گل‌گهر، روز گذشته افتتاح شد.

به گزارش جهان معدن ، در این آیین مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل و دبیر برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از صد ناشر برتر کشور و با ارائه عناوین متعدد کتاب در راستای سیاست‌های مدیرعامل و هیات مدیره گل‌گهر که عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و بهره‌ مندی عموم مردم از خدمات فرهنگی است، برگزار شده است.

ابوذر حلوایی پور افزود: تلاش کرده‌ایم از انتشاراتی دعوت کنیم که کتاب‌های آنها مقبولیت عمومی داشته باشد. در این نمایشگاه به کتاب‌فروشی‌های برتر شهر هم غرفه و خدمات داده‌ایم تا در کنار ناشران کتاب‌های خود را عرضه کنند. برگزاری جشن‌های شبانه، بازی‌های فکری، محافل فرهنگی و دیدار با نویسندگان و مولفین از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

در این مراسم هم‌چنین امام جمعه سیرجان گفت: قرآن به عنوان کتاب الهی نازل شده که بایستی در آن تدبر کنیم، آن را بفهمیم و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: امامان معصوم(ع) در تبیین این کتاب آسمانی سخنانی گفته‌اند که عمدتا تبدیل به کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه شده است که در اختیار عموم و متخصصان قرار گرفته که با تدبر در آن در زمینه‌های گوناگون علمی پیشرفت کرده‌اند.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: سیرجان ظرفیت ویژه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر دارد و برنامه‌هایی چون نمایشگاه کتاب نشات گرفته از تفکر عمیق فرهنگی مدیران گل‌گهر است.

علیزاده افزود: امیدواریم در سبد مصرفی خانواده‌ها کتاب سهم قابل قبولی پیدا کند و برای خواندن و نه تزئین کتابخانه تهیه شود. همه ما وظیفه داریم هر گامی که می‌توانیم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برداریم.

وفایی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان نیز گفت: چون فرهنگ زیربناست و همانند سیالی است که دیگر اجزای جامعه در آن غوطه‌ور هستند، اقدامات انجام شده در حوزه کتاب ارزشمند است.

وفایی افزود: امیدواریم از این فرصت برای غنی سازی گنجینه‌های کتابخانه‌های عمومی استفاده شود تا از یک کتاب افراد مختلفی بتوانند استفاده کنند.

گفتنی است این نمایشگاه تا دوشنبه ۳ آبانماه در مجموعه ورزشی امام علی(ع) برگزار می شود.