10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 17 آذر 1397 ساعت 13:04

ملارحمان: ذوب آهن اصفهان با توليد محصولات استراتژيك مي‌تواند در زمينه ارزآوري موفق باشد

molzobذوب آهن اصفهان با برپايي غرفه‌اي در پانزدهمين نمايشگاه بين المللي ايران متافو ( فولاد، صنايع معدني، ريخته گري و متالورژي) در تهران حضوري فعال داشت، در طول چهار روز برگزاري این نمایشگاه كه از تاريخ 11 لغايت 14 آذرماه بود كارشناسان شرکت از مديريت‌هاي خرید، فروش، مهندسی کارخانه و روابط عمومی در غرفه حضور داشتند و در خصوص آخرين دستاوردهاي ذوب آهن توضيحاتي به بازديدكنندگان ارایه كردند. شایان ذکر است در این نمایشگاه 246 شرکت داخلی و 21 شرکت خارجی حضور داشتند.
به گزارش جهان معدن جمشيد ملارحمان سرپرست ایمیدرو ضمن بازديد از اين نمايشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار آتشكار گفت: ذوب آهن اصفهان يكي از صنايع فولادي مهم در كشور است كه مي‌تواند با توليد محصولات استراتژيك در زمينه ارزآوري موفق باشد. وي گفت: بومي سازي تكنولوژي در صنعت فولاد يكي از راهكارهاي موثر در شرايط تحريم است كه ذوب آهن توانسته در اين زمينه به موفقيت‌هايي دست یابد.


سرپرست ايميدرو گفت : توسعه در هر صنعتي با كسب دانش فني آن رخ مي‌دهد و اين قابليت در كشور و صنايع فولادي وجود دارد تا با مهندسي معكوس به رفع وابستگي و عدم نیاز به شرکت‌های خارجی برسیم ، باید براي دستيابي به اين مهم رابطه با دانشگاه‌ها را بیشتر نماييم و در چالش‌هاي صنعتي از مراكز دانش بنيان استفاده كنيم. وي خاطرنشان ساخت: با جذب سرمايه گذاري در طرح‌های توسعه شركت‌هاي فولادي و انتخاب درست تكنولوژي بهره وري را افزايش داده و قيمت تمام شده محصولات را كاهش دهيم.
محسن قبادي سرپرست نمايشگاه‌هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران و معاون سابق وزير صنعت، معدن و تجارت، ذوب آهن اصفهان را پايه صنايع و مادر صنعت كشور دانست و گفت: اين شركت با توليد محصولات استراتژيكی نظیر ريل و تيرآهن بال پهن توانسته تكنولوژي فولاد را بومي سازي كند. وي با اشاره به این موضوع که صنعت فولاد در ایران با نام ذوب آهن اصفهان شناخته می‌شود، افزود: يكي از مهمترين مولفه‌هاي کنونی شركت‌هاي فولادي صادرات است كه در صورت رفع موانع ذوب آهن اصفهان با توجه به کیفیت محصولات فولادی خود می‌تواند در این زمینه موفق باشد.
سرپرست نمايشگاه‌هاي بين المللي با بیان این كه محصولات ذوب آهن توانايي عرضه محصولات خود به بازارهاي اروپايي را دارد، گفت : میزان مصرف فلزات به ویژه فولاد در هر کشوری میزان توسعه یافتگی آن کشور را نشان می‌دهد که این امر با توسعه زیر ساخت‌های صنعتی و افزایش سطح کمی و کیفی محصولات صنایع مادر نظیر ذوب آهن محقق می‌شود.
وي با اشاره به اين موضوع كه تمامي صنايع فولادي كشور مديون ذوب آهن اصفهان هستند يادآور شد: امید دارم ذوب آهن اصفهان نیز با رفع موانع تهیه مواد اولیه به ظرفیت اسمی خود دست یابد.