30 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 06 بهمن 1400 ساعت 14:02

پلتفرم "ثبت چالش" ایمینو راه‌اندازی شد

مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی اعلام کرد: نخستین سامانه ثبت چالش و نیازهای بنگاه‌های معدنی و صنایع وابسته با هدف شناسایی مشکلات و نیازهای بنگاه‌های تولیدی و یافتن راه‌ حل برای آنها از سوی فناوران و نوآوران ایرانی در ایمینو آغاز به کار کرد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازشبکه ایمینو، حسین منصوری با اشاره به اهمیت تمرکز بر نوآوری و انتقال تکنولوژی اظهار کرد: توسعه زیست‌بوم نوآوری در معادن به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی مهم کشور نیازمند احصاء و شناسایی دقیق چالش‌های فناوری و نوآوری است، به همین دلیل پس از راه اندازی سامانه الکترونیکی "ثبت ایده" ثبت چالش‌های بنگاه‌های تولیدی از طریق بستر مجازی و بصورت الکترونیکی در دستور کار «ایمینو» قرار گرفت.

او عنوان کرد: همانطور که پژوهشگران و فناوران در گوشه و کنار جهان چنین دغدغه‌‌ای دارند، «ایمینو» هم با این هدف به دنبال سازوکاری برای حل مشکلات فنی بنگاه‌های صنعتی کشور است.

مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ادامه داد: در این مرکز همواره تلاش می‌کنیم توان فعالان بخش فناوری و نوآوری را برای خلق و توسعه راه‌حل‌های فناورانه در راستای غلبه بر مشکلات فنی صنایع مختلف کشور به کار بگیریم.

او افزود: با استفاده حداکثری از توان نخبگان، فناوران و پژوهشگران کشور در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط می‌توانیم گام‌های ارزنده‌ای در مسیر توسعه و تجاری‌سازی فناوری برداریم و از این طریق، به توسعه اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان کمک کنیم.

منصوری یادآور شد: مدیران و کارشناسان بنگاه‌های صنعتی و معدنی کشور برای ثبت چالش‌های خود می‌توانند به نشانی imino.irمراجعه و نیازها و چالش‌های فناوری و نوآوری خود را ثبت کنند تا با استفاده از طرح‌های نوآورانه و فناورانه هدایت شده به این مرکز، تسهیلگر ایده‌های نوین در صنایع و معادن کشور باشیم.

او در پایان یادآور شد: در صفحه ثبت چالش ها و نیازها به آدرس فوق، نوآوران، فناوران و شرکت ها و موسسات دانش بنیان می توانند نسبت به معرفی محصول یا خدمت نواورانه خود اقدام کنند.