09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 29 فروردين 1401 ساعت 14:20

ذوب آهن اصفهان کانون اشتغال زایی و آموزش نیروهای ماهر در منطقه

ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان با میثم مداحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان دوشنبه ۲۹ فروردین ماه دیدار و گفتگوکرد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازاقتصاد آنلاین؛ رخصتی در این دیدار از ذوب آهن اصفهان به عنوان یک ثروت ملی نام برد که دراین منطقه جغرافیایی واقع شده و علاوه بر ایجاد اشتغال در این منطقه ، باعث اشتغال زایی برای استان های همجوار هم شده است و در سال های اخیر نیز طبق قانون ،جذب نیرو از شهرستان لنجان افزایش یافته است .

وی با اشاره به اینکه سازمان فنی حرفه ای می تواند ، با برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیازهای صنایع ، بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و ارتقای توانایی های منابع انسانی فراهم سازد گفت : علاوه بر اشتغال زایی ، این شرکت با توجه به مسئولیت اجتماعی خود و درچارچوب قانون ، پیمانکاران منطقه را جهت پروژه ها در اولویت قرار می دهد و تا حد امکان خرید موارد مورد نیاز خود را از منطقه ، استان اصفهان و کشور تامین می نماید .

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان ، یکی دیگر از حوزه های مسئولیت اجتماعی این شرکت را مسائل زیست محیطی ذکر کرد و گفت : این مجتمع عظیم صنعتی از گازهای فرایندی در نیروگاه ها و خط تولید خود استفاده می کند تا هم از هدر رفت منابع جلوگیری شود و هم در جهت حفظ محیط زیست ،مانع از انتشار گاز در هوا گردد .

وی با اشاره به پیشگام بودن ذوب آهن در استفاده از گازهای فرایندی، افزود : انتظار این است که قیمت گاز طبیعی مصرف شده در نیروگاه های ذوب آهن مانند سایر نیروگاه های کشور محاسبه شود چرا که برق تولید شده در این نیروگاه ها درواقع در بخش صنعت مصرف می شود .

رخصتی ، نگرش مدیریت ذوب آهن نسبت به کارکنان را مبتنی بر تکریم و بر اساس معیارهای رهبری دانست و افزود : تلاشگران این شرکت همچون برادران ما هستند و همانطور که از آنها انتظار کارجدی و دقیق داریم ، پشتیبانی و ارائه خدمات از آنها هم به عنوان وظیفه انجام می شود و در این راستا ، با اصلاح آیین نامه ها ودستورالعمل ها ، تلاش می کنیم ،مشکلات این قشر زحمت کش حل گردد .

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان همچنین به صادرات به عنوان ابزار اصلی ذوب آهن جهت تامین ارز اشاره کرد و گفت : انتظار از دولتمردان این است که در شرایط کنونی از صادرات حمایت جدی صورت گیرد و در هر بخش نامه ای ، مسائل تولید کنندگانی که در صادرات فعالیت دارند ، در اولویت باشد.

میثم مداحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز از ذوب آهن به عنوان یکی از مهمترین کانون های اشتغال زایی و کارصنعتی در کشور نام برد و گفت : این شرکت در آموزش مهارت های فنی و نیروی انسانی ماهر برای کشور طی دهه های گذشته نقش مهمی ایفا کرده است .

مداحی به طرح های جدید وزارت طرح تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال ، رفاه اجتماعی و حمایت از صندوق های بازنشستگی اشاره کرد و گفت : با اجرای این طرح ها شاهد گشایش های خوبی برای نیروی انسانی در ابعاد مختلف خواهیم بود .

احمد اکبری معاون سرمایه های انسانی و توسعه مدیریت ذوب آهن نیز در این دیدار گزارشی از اشتغال زایی و روند جذب نیروی انسانی در این شرکت و همچنین پیگیری امور مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه نمود.