31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 23 دی 1397 ساعت 16:13

ذوب آهن اصفهان پیشرو در بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد

mehtavمهندس مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت در اولین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران که در برج میلاد برگزار شد، گفت: در این نمایشگاه هم دستاوردهای بومی سازی از جمله قطعات بومی سازی شده و پروژه‌های مرتبط ذوب آهن اصفهان ارایه شده و هم نیازمندی‌های این شرکت ارایه گردیده تا شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها از این موارد اطلاع یافته و در این راستا تعامل و همکاری لازم صورت گیرد.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، وی افزود: این نمایشگاه فرصتی است تا از توان دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت تجهیزات مورد نیاز استفاده گردد و وابستگی به شرکت های خارجی کاهش یابد.


معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان تصریح نمود: این مجتمع عظیم صنعتی اکثر پروفیل های طویل فولادی از جمله تیرآهن و میلگرد را تولید می‌کند و اخیرا محصول استراتژیک ریل را به سبد محصولات خود افزوده است. ذوب آهن تلاش می‌کند تا فرآیند تولید این محصولات را به طور کامل بومی کند و ضمن تامین نیازهای داخلی، به توسعه صادرات نیز اهمیت ویژه می‌دهد.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان در بومی سازی صنعت فولاد، پیشرو است و در بومی سازی قطعات وتجهیزات برای سایر واحدهای صنعتی کشور نیز نقش موثری ایفا نموده است.
وی افزود: در آذرماه سال جاری، رکوردهای تولیدی خوبی را با دو کوره بلند ثبت نمود که نشان دهنده شرایط خوب این شرکت در امر تولید است. این رکوردها نشان داد که ذوب آهن می‌تواند با سه کوره، افزایش چشمگیری در تولید خود داشته باشد که برای صنعت کشور اهمیت بسیاری دارد.
مهندس تولاییان با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در راستای افزایش تولید، گفت: تلاش ما این است که امسال بیش از 2 میلیون و 400 هزارتن تولید داشته باشیم.
مهندس تولاییان تصریح کرد: ریل UIC60 را برای خطوط پرسرعت و تیرآهن H30 را که در سازه های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد اخیرا تولید کردیم که شرکت دیگری قادر به تولید آنها در داخل کشور نیست.
وی افزود: در حال حاضر به جای تیرآهن H30 در سازه‌های فولادی از تیرورق استفاده می‌شود که استحکام لازم را ندارد و جا دارد که مسوولین امر در این خصوص که با امنیت جان مردم سروکار دارد، اقدام نمایند.
مهندس تولاییان به توسعه صادرات این شرکت اشاره نمود و گفت:در سال گذشته و نه ماهه اول امسال پنجاه درصد تولید شرکت را صادر نمودیم که با حل مشکلات ارزی، امکان توسعه بیشتر آن وجود دارد.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این نمایشگاه و بانک اطلاعاتی که جهت ثبت توانمندی‌های و نیازمندی‌های بومی سازی، رونمایی شد، فرصت خوبی برای تعامل موثر تولید کنندگان و تامین کنندگان است.