09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 17 بهمن 1397 ساعت 16:38

غریب پور در مراسم شروع عملیات اجرایی فاز سه سیمان کرمان خبر داد: ایمیدرو "مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه" را خصوصی می‌کند

imidro01رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان در نظر دارد مدیریت شرکت‌های زیر مجموعه را خصوصی کند.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور امروز در مراسم عملیات اجرایی پروژه خط سوم سیمان کرمان ضمن بیان این مطلب گفت: طی مدت فعالیت در شرکت توسعه ملی، پیشنهادی دادیم مبنی بر اینکه مدیریت این شرکت خصوصی شود و این ایده اجرایی و پیاده سازی شد.


وی در این مراسم که رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، مدیر عامل گروه توسعه ملی،‌ مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و فرماندار کرمان حضور داشتند، افزود: در مواردی که نمی‌توان مالکیت شرکتی را انتقال داد، می‌توان مدیریت آن را خصوصی کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: در این مدیریت، طرف بخش خصوصی شرکت مورد نظر را با شاخص‌های اقتصادی (سود دارایی، سهام، بازده دارایی و ...) تحویل می‌گیرد و طی مدت مشخص در وضعیت مورد نظر تحویل می‌دهد. به گفته غریب پور، این روش به ابزاری برای سنجش مدیریت تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم تا این روش نوع مدیریت و واگذاری را در مجلس شورای اسلامی هم تشریح کنیم به طوری که بتوان آن را برای کشور الگوسازی کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه بانک‌ها برای واگذاری بنگاه‌ها تحت فشار هستند، تصریح کرد: گرچه قانون، مهلت 3 ساله برای واگذاری دارایی‌های بانک ها داده است، اما به عنوان مثال؛ در شرایط فعلی امکان واگذاری دارایی 10 هزار میلیارد تومانی بانک ملی یا واگذاری دارایی 10- 15 میلیارد تومانی بانک سپه به بخش خصوصی با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: در چنین شرایطی پیشنهاد ما این است که مدیریت را خصوصی کنیم چرا که هدفِ انتقال دارایی‌ها این است که بخش خصوصی، این مجموعه‌ها را اداره کند و مدیریت، خصوصی شود. وی تاکید کرد: میزان بقای افراد در مدیریت شرکت‌ها نیز به عملکرد آنها بستگی دارد.

غریب پور با تشکر از مسئولان به دلیل متعهد شدن برای اجرای طرح سیمان کرمان، خاطرنشان کرد: سیمان کرمان جزو شرکت هایی است که مدیریت آن خصوصی شده است.

وی ادامه داد: تامین منابع مالی طرح سیمان کرمان مشکلی ندارد و حتی می‌توان بخشی از منابع شرکت سیدکو (سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان) را به این طرح اختصاص داد.