09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 01 اسفند 1397 ساعت 14:20

فولاد خوزستان پیشتاز در مسیر تحقیق و توسعه

790 origبیست و یکمین سمپوزیوم صنعت فولاد ایران با موضوع اثرات رشد نامتوازن صنعت فولاد بر پایداری آن به همت انجمن آهن و فولاد ایران و با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مدیران صنعت فولاد ۳۰ بهمن ۹۷ در سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی جزیره کیش آغاز شد.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: سمپوزیوم فولاد نود و هفت سازوکاری برای ارائه توانمندی فولاد خوزستان است.


کشانی هم اندیشی و تبادل تجارب را به عنوان مهمترین رهاورد سمپوزیوم یاد کرد و گفت : حضور شرکت‌های زنجیره فولاد در نمایشگاه و آشنایی با دستاوردهای جدید این صنعت موجب ارتقای دانش و ارائه چشم انداز جدید برای سال‌های آینده خواهد شد.
وی با اشاره به تاثیرگذاری نمایشگاه سمپوزیوم بر جهت‌گیری بازار فولاد بیان داشت: در این نمایشگاه، سمت و سوی حرکت بازار فولاد بدان معنا که چه مقدار آن به سمت بازار داخلی و یا بازار خارجی حرکت می‌کند را نشان می‌دهد. افزایش تولید فولاد در کشور امر صادرات را به صورت ویژه‌ای حائز اهمیت نموده که تمامی کشورهای تولید کننده محصولات فولادی به دنبال افزایش ظرفیت خود از محل صادرات هستند.
این رویداد علمی _ نمایشگاهی که همه ساله مورد استقبال فولادسازان قرار می‌گیرد، زمینه مساعد ارتباط و گردهمایی محققان و متخصصان و ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی مربوط به حوزه‌های مختلف تولید و کاربرد فولاد، ارتقای سطح دانش فنی، مشارکت بیشتر کارشناسان فولاد در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، جمع آوری و مستندسازی تحقیقات انجام شده و اطلاع‌رسانی جامع در زمینه صنعت فولاد را عهده دار است.
در حوزه علمی نیز تعداد ۳۰۷ مقاله کامل به دبیرخانه انجمن آهن و فولاد ارسال شد، که از این میان تعداد ۱۱۵ مقاله از سوی کمیته داوران مورد پذیرش قرار گرفت؛ همچنین از ۱۷ مقاله علمی ارائه شده از سوی کارشناسان فولاد خوزستان، ۱۵ مقاله به صورت پوستری و دو مقاله دیگر با موضوع ارائه الگویی کاربردی در جهت برون رفت از چالش‌های مبحث ارزیابی عملکرد کارکنان در صنایع از آقای امین خوش صفت و مقاله بررسی تاثیر نانو ذرات CeO2 و SiC بر ضخامت پوشش‌های گالوانیزه گرم از آقای خلیل سعدیان بصورت ارائه حضوری انتخاب شد.