01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 04 ارديبهشت 1398 ساعت 16:18

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: نظارت از حلقه‌های اولیه آغاز شود

tabeshرییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه نظارت باید از مبدا و حلقه‌های اولیه توزیع آغاز شود، بر لزوم تفکیک گرانی از گرانفروشی تاکید کرد.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، عباس تابش در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های نظارتی سال 98 با محوریت طرح ویژه ماه مبارک رمضان، گفت: نظارت باید از مبدا و حلقه‌های اولیه آغاز شود و صرفا به نظارت بر حلقه‌های آخر توزیع محدود نشود که برای رسیدن به این وضعیت، با مشکل بودجه، نیروی انسانی و ساختار اداری روبرو هستیم.


او با بیان اینکه باید میان گرانی و گرانفروشی تمایز قائل شد، افزود: تمایز این دو مقوله به درستی تبیین نشده است و دستگاه‌های نظارتی نیز باید بار برخورد با گرانفروشی و گرانی را همزمان به دوش بکشند؛ در حالی که منشاء گرانی، کبود یا فقدان کالا است.
تابش با تاکید بر اینکه برآوردهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از وضعیت بازار به دستگاه‌های متولی ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: اگر در حوزه تامین کالا با مشکل مواجه شویم و تقاضا بر عرضه فزونی یابد، گرانی اتفاق می‌افتد که در این زمینه باید برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.
او خاطرنشان کرد: سال گذشته ارزش پرونده‌های تشکیل شده برای متخلفین 1300 درصد و گشت‌های مشترک 32 درصد افزایش داشت که این افزایش با همکاری و همراهی تعزیرات حکومتی به دست آمد.