10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 29 خرداد 1398 ساعت 10:12

تدوین برنامه مدون راه رفع مشکل صنعت است

sanatmadanعضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: تدوین الگو و برنامه مدون، راه رفع مشکلات بخش صنعت کشور است در حالی که نباید اجرای دقیق این برنامه‌ها، هیچ‌وقت فراموش شود.
علی نقیب به مناسبت 10 تیرماه روز صنعت افزود: هر چند قوانین مختلفی از جمله برنامه چشم انداز 20 ساله در کشور وجود دارد اما به باورم تاکنون حمایت کافی از این برنامه‌ها انجام نگرفته و به همین دلیل این برنامه به طور کامل محقق نشده است.


وی اظهار داشت: قوانین زیادی در بخش صنعت وجود دارد اما وقتی به صورت کامل و صحیح اجرا نشود نمی‌توان انتظاری در رفع مشکلات این بخش داشت.
نقیب تصریح کرد وضع قوانین به خودی خود نمی‌تواند مشکلی را رفع کند بلکه شکل اجرای درست و دقیق آن می‌تواند نتایج مورد نظر قانونگذاران را محقق سازد.
این کارشناس اقتصادی گفت: باید فرهنگ اجرای قوانین بیشتر در جامعه مورد توجه قرار گیرد و در این صورت برنامه‌ها و چشم اندازها مفید و مثمرثمر خواهند بود.
نقیب به سایر مشکلات بخش صنعت اشاره کرد و افزود: مشکل صنعت کشور فقط نقدینگی نیست بلکه تغییر قوانین از مشکلات دیگر این بخش است.
وی توضیح داد هنوز در گمرکات مشکل ترخیص مواد اولیه کارخانه ها وجود دارد و برای رفع این مشکلات باید برنامه‌های مدون و عملی تدوین و اجرا شود.
نقیب به صدور بخشنامه در این بخش پرداخت و گفت: یکی از مشکلات بخش صنعت صدور بخشنامه های خلق الساعه است در حالی که اگر برنامه مدون وجود داشته باشد نیازی به صدور این بخشنامه‌ها نیست.
گفتنی است دهم تیرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز صنعت نامگذاری شده است.