10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 18 تیر 1398 ساعت 09:13

زرندی عنوان کرد: نمایشگاه نهضت ساخت داخل فرصت حرکت به سوی بومی سازی صنایع

zarandi 2معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط و موقعیتی که برای کشور ایجاد شده، باعث شد توجه به تعمیق و نهضت ساخت داخل به فصل مشترک کل مسئولین نظام تبدیل شود.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا سعید زرندی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های داخل گفت: نمایشگاه فرصت‌های نهضت ساخت داخل، زمان بسیار مطلوبی برای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی، پژوهشی ودانشگاهی است تا بتوانند گامی بلند برای بومی سازی صنایع بردارند.


او ادامه داد: تحریم برای کشور مشکلات زیادی ایجاد کرد و هیچ کس از آن استقبال نمی‌کند اما در کنار این سختی، فرصت جدیدی درکشور به وجود آمده و ما باید این تهدید را به یک فرصت بزرگ برای تولید تبدیل کنیم.
او ادامه داد: شرایط و موقعیتی که برای کشور ایجاد شده، باعث شد توجه به تعمیق ساخت داخل به فصل مشترک کل مسئولین نظام تبدیل شود.
معاون طرح و برنامه صمت افزود: شاید در گذشته برای ترغیب واحدهای تولیدی به ارتباط و همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مشکلاتی بود اما؛ در وضعیت کنونی ، خود بخش صنعت و معدن نیز مشتاق به بومی سازی شده است و نیاز به مراکز علمی دارد.
او بیان کرد: مهمترین برنامه سال 98 توسعه تولید و تعمیق نهضت ساخت داخل است و 10 پروژه عملیاتی برای آن تدوین شده است.در این برنامه اهداف هم کمی و هم کیفی دیده شده و سازمان‌های مسئول آن مشخص شده و به طور منظم رصد وپایش می‌شود.
زرندی در ادامه گفت: نزدیک به 85 درصد از کل وارادت به کشور شامل کالاهای واسطه‌ای و سرمایه است وحدود 14 میلیارد دلار از واردات کشور مربوط به 55 کد آیسیک است.
معاون طرح و برنامه با اشاره به واردت برخی قطعات خودرو گفت:برخی از قطعات و ماشین آلات در واردات به مشکل خوردند یا ارز مورد نیاز آن تامین نمی‌شود و یا به خاطر تحریم امکان واردات آن نیست لذا باید برای حفظ تولید، به سوی تعمیق ساخت داخل و بومی سازی قطعات و ماشین آلات مهم حرکت کنیم.