06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 11 مهر 1398 ساعت 11:44

بهرامن: مجوز تولید دو میلیون تن فولاد در استان سیستان و بلوچستان را دریافت کرده‌ایم

bahramanchabaharرییس خانه معدن ایران گفت: ‌جبهه امروز ما به جریان انداختن یک اقتصاد خوب برای ایران است. امروز همه از پتانسیلها می‌گویند. پیگیری داپمی زیرساخت‌ّها وظیفه‌ای است که ما باید آن را پیگیری و از آن استفاده کنیم.

به گزارش جهان معدن محمدرضا بهرامن در اولین همایش و نمایشگاه چابهار عنوان کرد: استفاده از سرمایه گذاری‌های خارجی، پتانسیل تولید داخلی از جمله وظایفی است که ما در این بخش داریم و ما در خانه معدن نگاه خاصی به استان سیستان و بلوچستان داریم.

رییس خانه معدن ایران خبر داد: طی آخرین صحبتی که با دکتر سرقینی داشته‌ایم موافقت اولیه‌ای با مذاکرات طی ۵-۶ ماه گذشته مجوز دو میلیون تنی فولاد به دست آورده‌ایم. امیدواریم بتوانیم این را با همراهی و همکاری مسئولان این بخش پیگیری کنیم.

وی افزود: مساله خام فروشی که نگرانی تمام مسئولان است با تکمیل این زنجیره مرتفع می‌شود. بهرامن ادامه داد: در این صورت ما به بازارهای مصرف نزدیک می‌شویم. قطعا می‌توانیم با راه‌اندازی این پتانسیل‌ها به یک اقتصاد مطلوب در این منطقه دست یابیم. بایستی یاد بگیریم که سایر مواد معدنی و مشتقات نفتی می‌تواند تکمیل کننده اقتصاد ما باشد.

رییس خانه معدن ایران تصریح کرد: یکی از مهمترین فاکتورهایی که در این استان نیاز داریم بحث اشتغال است که بدون تولید نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند. باید بتوانیم اشتغال را به سرانجام و در نهایت نیازهای سیستان و بلوچستان را مرتفع کنیم.

بهرامن در پایان گفت: بخش خصوصی کشور معتقد است که بایستی در چابهار حضور داشته باشد و ما هم به عنوان سرباز نظام حضور پیدا می‌کنیم تا ظرفیت ۲ میلیون تنی فولاد را ایجاد کنیم. با به کارگیری نقشه راه معدن می‌توانیم به این امر کمک کنیم.