10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 28 دی 1398 ساعت 16:19

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت خبر داد: جذب ۵۰۰ نفر از دانشجویان نخبه و برتر در طرح سرباز تاپ در واحدهای تولیدی کشور

0304qقبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: ۵۰۰ نفر از دانشجویان برتر و نخبه را تحت عنوان سرباز تاپ در طرح تاپ جذب واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی می کنیم.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، برات قبادیان در گردهمایی روسای سازمانهای صمت استانها که با حضور وزیر صمت برگزار شد، بیان کرد: معاونت اموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت علاوه بر فعالیت های روتین خود، ۲ طرح اساسی با ۳۴ پروژه دارد که طرح توانمندسازی تولید و اشتغال پایدار( تاپ) و طرح بومی سازی فناوری های با بیشترین ارزبری این دو طرح هستند.

وی انقلاب چهارم صنعتی را موضوع جدیدی دانست و گفت: مشکلات فرآروی حوزه صنعت، معدن و تجارت را از طریق ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی و شرکتهای دانش بنیان باید حل کرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با اعلام اینکه سامانه تاپ سال گذشته رونمایی شد، افزود: عملکرد سامانه تاپ در استانها را داریم، هدف گذاری از بنگاه های فعال انجام داده ایم و درصدی از بنگاه های فعال را مشخص کرده ایم.

قبادیان در خصوص ارکان طرح تاپ نیز تشریح کرد: واحدهای صنعتی و معدنی به عنوان واحدهای تقاضا محور ثبت نام کرده اند که می خواهیم رفع نیازهای فناورانه و تخصصی آنها را با حداقل هزینه انجام دهیم.

وی بیان کرد: در طرف عرضه نیز اساتید دانشگاه ها، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا است.

 

هدفگذاری اجرای ۱۰ درصدی طرح تاپ در سال ۹۸

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت اضافه کرد: هدف گذاری کرده ایم که حداکثر ۱۰ درصد از طرح را بصورت پایلوت در سال ۹۸ اجرا کنیم و ۱۰ استان اول از جمله اصفهان، فارس، آذربایجان غربی و شرقی، خوزستان، سمنان، هرمزگان بنگاه های خود را ثبت نام کردند.

جذب ۵۰۰ نفر از دانشجویان نخبه و برتر در طرح سرباز تاپ در واحدهای تولیدی کشور

قبادیان ادامه داد: ۵۰۰ نفر از دانشجویان برتر و نخبه را تحت عنوان سرباز تاپ در این طرح جذب واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی می کنیم.

وی گفت: هدفمند سازی تولید و اشتغال جوانان، دانش بنیان کردن تولیدات و انجام صادرات بر اساس استانداردها از اهم اهداف این طرح است.