31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 17 اسفند 1398 ساعت 14:45

امکان ثبت نام غیرحضوری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

Setad-1000-way2pay-95-10-06سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از راه اندازی امکان ثبت نام برخط (Online) برای متقاضیان شرکت در معاملات دولتی به صورت غیرحضوری و رایگان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت خبر داد.

به گزارش  جهان معدن به نقل از شاتا، آرش عسکری گفت : متقاضیانی که بخواهند در معاملات دولتی به عنوان تأمین کننده، مناقصه گر و یا مزایده گر ثبت نام کنند ، می توانند با مراجعه به سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (به آدرس https://www.setadiran.ir/setad/cms/home)، بخش ثبت نام، از این امکان بدون نیاز به مراجعه حضوری بهره مند شوند.

وی افزود: ثبت نام به صورت متمرکز بوده و نیازی به ثبت نام مجدد به صورت جداگانه و مجزا برای تأمین کننده، مناقصه گر و مزایده گر نیست.

سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بیان کرد: همچنین پس از انجام ثبت نام و دریافت مشخصات کاربری، امکان فعال شدن در هر سه زیرسامانه (خرید جزئی و متوسط، مناقصه و مزایده) به عنوان تأمین کننده، مناقصه گر و مزایده گر برای آنها فراهم خواهد بود.

عسکری اضافه کرد : با راه اندازی این امکان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گامی دیگر در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، تسهیل کاربری و حذف هزینه های مرتبط به مراجعات حضوری، حذف عامل انسانی و سایر مزایای این طرح برداشته شده است.

وی با اشاره به مزایای ثبت نام غیر حضوری نسبت به ثبت نام حضوری گفت : ثبت نام غیر حضوری به صورت رایگان می باشد در حالی که، ثبت نام حضوری مستلزم پرداخت هزینه ۵۰۰ هزار ریال برای اشخاص حقیقی و ۷۰۰ هزار ریال برای اشخاص حقوقی است .

سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بیان کرد : عدم نیاز به مراجعه حضوری (حذف هزینه های تردد در مراجعات) ، کاهش چشم گیر زمان ثبت نام ، عدم نیاز به مستندات کاغذی (صرفه جویی در مصرف کاغذ) ، امکان ثبت نام آنلاین به صورت ۲۴ ساعته ، درج صحیح اطلاعات و عدم بروز خطای انسانی با توجه به استعلام آنلاین در لحظه و احراز مدارک از طریق استعلام برخط از دیگر مزایای این سامانه است .

عسکری تصریح کرد: در ایجاد و توسعه ثبت نام غیر حضوری در سامانه، تعاملات و تبادلات سیستمی مختلفی با دستگاه های متولی هر سرویس صورت پذیرفته است و این تبادلات به صورت برخط و از طریق وب سرویس های متعدد برقرار شده است.

سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در پایان گفت : بررسی سرویس اطلاعات هویتی، سرویس اطلاعات مربوط به نشانی از طریق استعلام کدپستی ، بررسی صحت یکسان بودن کد ملی صاحب شماره تلفن همراه با شماره ملی فرد مسئول ، بررسی صحت کد شناسه ملی حقوقی شرکت ها ، استعلام کد فراگیر مربوط به اتباع خارجی واستعلام کد اقتصادی از جمله موارد استعلام به حساب می آید.