09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 17 اسفند 1398 ساعت 15:15

تشکیل کمیته ویژه مقابله با کرونا در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

61588302به دنبال دستور وزیر و تاکید رئیس هیات عامل ایمیدرو، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از تشکیل کمیته ویژه مقابله با کرونا تحت نظارت مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در این مجتمع و اتخاذ تصمیم های لازم خبر داد.

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، جمشید ملارحمان با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و جلوگیری از شیوع آن در شهرستان سیرجان و به ویژه منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر، کمیته مقابله با ویروس کرونا جلسات مستمری در این شرکت برگزار و راهکارهای ضروری برای ارتقای بهداشتی و ایمنی را بررسی کرد.

وی افزود: کمیته مذکور، اقدامات پیشگیرانه مختلفی را در زمینه ارتقای بهداشت نیروی انسانی و محیط و نیز حذف عوامل احتمالی دخیل در شیوع ویروس کرونا را اجرایی کرد.

اقدامات صورت گرفته در زمینه بهداشت نیروی انسانی

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اشاره به اقدامات پیشگیرانه کمیته مقابله با ویروس کرونا در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در زمینه بهداشت نیروی انسانی گفت: از جمله این الزامات، حضور نیافتن بانوان باردار و بیماران خاص (دستورالعمل وزارت بهداشت) در سایت و اعمال دور کاری برای ایشان، مرخصی اجباری نیروهای دارای علائم شبیه آنفولانزا و نیز پایش و چکاب روزانه نیروهای پیمانکار است.

وی ادامه داد: حضور نیافتن پرسنل خانم دارای فرزند کمتر از 6 سال، ممانعت از ورود نیروهای جدید و افزایش تاریخ اعتبار کارت های صادره تردد، ثابت شدن و لغو چرخشی سرویس های ایاب و ذهاب، کاهش ساعت کار پرسنل به صورت 7-13:45، اصلاح و مدیریت ساعات شیفت پرسنل نوبت کار، تایید نشدن اضافه کار پرسنل عادی و روزکار و الزام استفاده از ماسک در محل کار و داخل اتوبوس و سواری، از دیگر الزامات است.

ملارحمان به دیگر اقدامات پیشگیرانه شرکت گل گهر در زمینه بهداشت نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: الزام گزارش و معرفی افراد مشکوک به بیماری به واحدهای بهداشتی و درمان ، اختصاص یک دستگاه آمبولانس برای انتقال بیماران احتمالی و مشکوک به محل اعلامی از سوی دانشگاه و نیز تعبیه و جانمایی استقرار بیماران انتقالی (قرنطینه)، بخش دیگری از این اقدامات است.

وی ادامه داد: تهیه ملزومات کادر درمانی مواجه با بیماران مشکوک، توزیع ماسک به بیماران مراجعه کننده و آموزش چهره به چهره، پایش بیماران اعزامی به شهر، ارزیابی و تب سنجی موارد درخواست، کاهش فعالیت نیروهای پروژه ای، لغو ثبت انگشت ورود و خروج و تایید کارکرد توسط مدیریت های مربوطه و نیز کاهش 50 درصدی نیروهای ستادی و اداری، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: ضد عفونی کردن روزانه ناوگان حمل و نقل، سواری و اتوبوس ها، ساختمان ها، اماکن و رختکن ها، توزیع گستره لوازم حفاظت فردی اعم از ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی دست بین پرسنل با مواجه بالا و نیز ضد عفونی روزانه محیط اورژانس و آمبولانس ها، از دیگر اقدامات انجام شده برای بهداشت نیروی انسانی این شرکت است.

وی افزود: امحا و دفن استاندارد لوازم مصرفی بیماران مشکوک، توزیع اقلام ضد عفونی محیطی بین پیمانکاران، حضور 24 ساعت کادر درمانی در مجتمع و آمادگی خدمات رسانی و بازرسی و سرکشی مداوم و روزانه بازرسان بهداشت محیط از کمپ های گارگری، بخش دیگری از این فعالیت هاست.

بهداشت محیط و حذف عوامل احتمالی دخیل در شیوع ویروس

ملارحمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بهداشت محیط و حذف عوامل احتمالی دخیل در شیوع ویروس کرونا در این مجتمع تصریح کرد: لغو ماموریت های خارج از استان، پایش مامورین بازگشتی از مناطق با شیوع بالا، پایش اتباع خارجی مستقر در مجتمع، لغو ورود کلیه اتباع خارجی به مجتمع، لغو ورود بازدیدکنندگان و لغو همه دوره های آموزشی، سمینارها و همایش ها، از جمله این فعالیت هاست.

وی افزود: لغو همه مسابقات و رویداد های ورزشی، تعطیلی مهمانسرای شرکت و عدم پذیرش مهمان از سایر شهرها، لغو و تعطیلی مهمانسراهای شرکت در سایر استان ها و شهرها، تعطیلی رستوران ها و توزیع غذای بیرون بر تنها برای نیروهای شیفتی با رعایت نکات بهداشتی اعم از حفاظت بهداشت غذایی و فردی و سرو در ظروف یک بار مصرف آلومینیومی و نیز تعطیلی آبدارخانه ها و حذف سرو میوه و شیرینی در سطح شرکت، بخش دیگری از فعالیت های مذکور است.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ادامه گفت: کاهش جلسات غیر ضروری و برگزاری جلسات به صورت مجازی و حضوری با فاصله، لغو همه آزمون های استخدامی و ارتقایی، لغو شرکت در نمایشگاه ها و کارگاه های کشور، جمع آوری لیوان ها و لوازم مشترک مصرفی در دفاتر و جایگزینی با لیوان و اقلام یک بار مصرف و جلوگیری از ورود غذا به سایت از شهر و رستوران های اطراف، از جمله فعالیت های صورت گرفته در زمینه بهداشت محیط است.

وی ادامه داد: تعطیلی بوفه مواد غذایی واقع در درب ورودی شماره 2 و نانوایی مجتمع، حذف برگزاری جلسات غیر ضروری و هماهنگی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی سیرجان برای پیشگیری و کنترل بیماری، ارتباط موثر با مسئولان و مرتبطان بهداشتی شهر، تشکیل تیم های ضدعفونی کننده شرکت های پیمانکار و مجتمع، تشکیل تیم بازرسی بهداشتی و بازدید از شرکت های پیمانکار، کمپ های کارگری، اماکن عمومی و غیره و نیز به کارگیری همیاران سلامت برای پیشگیری از شیوع بیماری و پایش افراد، از دیگر اقدامات صورت گرفته در ان زمینه است.

اقلام و تجهیزات خریداری شده برای مرکز بهداشت سیرجان

ملارحمان با اشاره به اقلام و تجهیزات خریداری شده برای ارتقای بهداشت فردی و محیط گفت: خریداری تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری، پایش و کنترل بیماری (ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش، تب سنج 40 دستگاه، سم پاش 20 دستگاه، گان و...)، از جمله اقلام خریداری شده برای این شرکت است. وی افزود: خرید و اهدای 25 دستگاه تب سنج، 20 عدد سمپاش و 1000 عدد ماسک N95 به مرکز بهداشت شهرستان سیرجان و نیز خریداری 400 لیتر ماده ضدعفونی کننده سطوح برای استفاده در مجتمع گل گهر و دفاتر، از دیگر اقلام خریداری شده است.

اقدامات آموزشی

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اشاره به اقدامات آموزشی در شرکت گل گهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: آموزش و تدوین دستورالعمل و فرایند مواجه با بیماران مشکوک بای پرسنل درمانی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی روزانه به صورت چاپ بنر، تراکت و آموزش های چهره به چهره، از جمله اقدامات آموزشی است.

وی ادامه داد: برگزاری آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از بیماری، ارسال پیام و نکات بهداشتی در قالب سیستم پیام و پیامک و آموزش نیروهای خدماتی جهت ضدعفونی اماکن عمومی و دفاتر، از دیگر اقدامات حاصل شده در این حوزه است.