30 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 29 مهر 1397 ساعت 11:07

جوان گرایی اولویت رحمانی در وزارت صنعت

rahhamسرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت که به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده است، تشکیل اتاق فکر و جوان گرایی در انتصاب‌ها را اولویت خود برای تصدی این وزارتخانه برشمرد.
به گزارش جهان معدن رضا رحمانی امروز در بیست و دومین سالروز ملی صادرات، که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، افزود: در دوره جدید، انتصاب‌ها بر محور جوان گرایی خواهد بود؛ یعنی میانگین سنی حتما پایین می‌آید.


وی ادامه داد: یک اقدام در کنار این مساله، تشکیل اتاق فکر در زمینه‌های صنعت، معدن، صادرات، آینده پژوهی و ... است که در خلال آن تلاش می‌کنیم تصمیمات، بعد از عبور از این اتاق‌های فکر گرفته شود.
رحمانی افزود: در دوره جدید چند نکته را هم به صورت ویژه باید پیگیری کنیم که از تامین مایحتاج مردم تا توجه به زنجیره تولید و صادرات را در برمی‌گیرد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: من اعتقاد جدی دارم که صادرات پیشران اقتصاد کشور است؛ در شرایط جدید با نوسانات ارزی همه دوستان از مشکلات صحبت می‌کنند اما این شرایط فرصت‌هایی هم به وجود آورد؛ در این زمینه امسال در نظر گرفتیم 10 میلیارد دلار از واردات سال‌های قبل تبدیل به تولید داخل شود.
سرپرست وزارت صنعت اضافه کرد: نوسانات ارز، اگر ثبات در تصمیم گیری‌ها در آن لحاظ شود یک فرصت طلایی برای صادرات است؛ البته در کالاهای یارانه‌ای باید محدودیت‌هایی وجود داشته باشد اما برای سایر کالاها فرصت طلایی بود که صادرات گسترش پیدا کند.