09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 12 دی 1399 ساعت 20:14

تسویه بدهی سال‌های گذشته فولاد اکسین تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر امور مالی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به پرداخت حجم زیادی از بدهی‌های این شرکت، از تسویه کامل بدهی سال‌های گذشته تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش جهان معدن ، اسماعیل حمید مدیر امور مالی شرکت فولاد اکسین گفت: بنا بر اسناد و مدارکی که به تایید حسابرسان مستقل رسیده است و صورت‌های مالی موجود، فولاد اکسین توانست 80 درصد بدهی هایی که از سنوات گذشته در خصوص محصولات داشته را تا پایان آبان ماه ۹۹ تسویه کند و امیدواریم تا آخر اردیبهشت ۱۴۰۰ به طور کلی همه تعهدات تسویه شوند.

وی گفت: اغلب تعهدات بابت پیش فروش ورق های فولادی در سال ۹۴ ایجاد شده بود که مبالغ آنها دریافت و به عنوان تعهدات شرکت منظور شده بود. وی گفت: زمانی که تیم مدیریتی جدید در اسفند ۹۷ سکان مدیریت اکسین را برعهده گرفت، تعهدات قبلی ۱۱۴ هزار تن ورق بود که در این خصوص فرآیندی تعیین شد و علی رغم اینکه هزینه هنگفتی بر اکسین تحمیل می کرد ولی اراده مدیریت شرکت بر این بود که جهت اصلاح ساختارهای مالی کلیه تعهدات تسویه شود. باتوجه به اینکه رقم ایجادی این تعهدات در سالهای قبل معادل 1500 تومان بوده، شرکت فولاد جهت پاس کردن تعهدات متحمل رقم 16000 تومان گردیده که در این میان زیان هنگفتی به شرکت تحمیل کرده است.

مدیر مالی شرکت فولاد اکسین در ادامه گفت: علیرغم همه مشکلات مقدار تعهدات از ۱۱۴ هزار تن در ابتدای سال ۹۸ به ۲۵ هزار تن در آبان ۹۹ رسیده است. در صورت عدم وجود این بدهی ها در سال ۹۸ به جای 513 میلیارد تومان، شرکت می توانست سودآوری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان داشته باشد.