10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 08 خرداد 1400 ساعت 17:13

تسریع و تقویت زیرساخت های اجرای طرح تامین آب مورد نیاز صنایع استان فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در سفر 2 روزه «شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس به استان فارس» از انتقال آب خلیج فارس از سایت "انرژی بر پارسیان" به استان فارس برای تامین آب مورد نیاز صنایع تولیدی و تسریع دراجرای این پروژه به استان خبر داد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا، حمیدرضا ایزدی در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ پنجم و ششم خردادماه طی بازدید از مسیر انتقال آب به شهرستان‌های فیروزآباد، مُهر و لامرد، از تعدادی از صنایع بزرگ و آب‌بر این شهرستان‌ها نیز دیدن کرده و به بررسی مسائل، مشکلات و راهکارهای سرعت بخشیدن در انتقال آب پرداخت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این سفر که با حضور رئیس شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس و سایر اعضا شورا انجام شد، با اشاره به این که اجرای این طرح علاوه بر تأمین نیاز صنایع، نقش مهمی را در مسیر توسعه اقتصادی ایفا می کند، گفت: با توجه به ظرفیت مناسب و جهش صنعتی استان فارس، به منابع آبی جدید و دستگاه‌های آب شیرین‌کن بیشتری نیاز است چرا که تأمین زیر ساخت‌های لازم برای صنایع و معادن علاوه بر اشتغال‌زایی، سبب افزایش تولیدات، رفاه عمومی و در نهایت رشد و توسعه پایدار در سطح استان می‌شود.

ایزدی در ادامه تصریح داشت: هر چند انتقال آب خلیج فارس به استان هزینه‌بر است اما مهم تر از این تعیین مصرف کننده نهایی می باشد که می‌بایستی به عنوان سرمایه‌گذار واقعی معرفی گردد تا خرید آن تضمین شود.

وی با اشاره اینکه استان فارس از جمله استان‌هایی است که در مسیر ایجاد و توسعه صنایع بزرگ و مادر قرار گرفته است، اظهار داشت: در همین راستا بایستی با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی صحیح تمهیدات لازم برای تامین آب مورد نیاز آنها را پیش‌بینی و تامین نمود.

وی در پایان تحول‌اقتصادی، محرومیت‌زدایی،حفظ محیط زیست و تامین آب پایدار و کارآفرینی را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

لازم به ذکر است برای آغاز عملیات اجرایی این طرح ۵۱ درصد شرکت خصوصی «فرا آب رسان سرزمین»، ۳۰ درصد شرکت «ایمیدرو» در طرح توسط وزارت صمت و توزیع و ۱۹ درصد توسط «MPC صنایع ملی پتروشیمی» و سایر واحد‌های صنعتی مهم و آب‌بر استان سرمایه‌گذاری کردند؛ دالان خط انتقال از ارتفاعات صعب‌العبور منطقه مرزی استان‌های فارس، بوشهر و هرمز گان می‌گذرد و با ایجاد ۵ ایستگاهِ پمپاژ در مسیر خط لوله، آب دریا تا ارتفاع بالای ۱۳۰۰ متر وارد شهرستان لامرد می‌‌شود.