01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 09 خرداد 1400 ساعت 15:39

امضای تفاهم‌‎نامه سه جانبه انجام مطالعات ژئوفیزیک هوابرد در استان اصفهان

تفاهمنامه سه جانبه انجام مطالعات ژئوفیزیک هوابرد در استان اصفهان به امضای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان رسید.

به گزارش جهان معدن به نقل از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، این تفاهم‌نامه که به امضای معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه رسیده است، همکاری سه‌جانبه متقابل در پیشبرد موثر اکتشاف ذخایر معدنی، به خصوص ذخایر سنگ آهن و ایجاد زمینه مشــارکت در ارتقای فعالیت‌های اکتشافی و معدنکاری و استفــاده از دانش، نتایج مطالعات، تجارب و خــدمات تخصصی در حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی و در راستای توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال در بخش معدن استان اصفهان را در دستور کار دارد.

شایان ذکر است به‌منظور توسعه پایدار صنعت فولاد و دستیابی به ذخایر سنگ‌آهن مورد نیاز برای تداوم تولید فولاد لازم است در اکتشاف ذخایر معدنی تحول ایجاد شده و فعالیت‌های اکتشافی در کشور به طور قابل ملاحظه‌ای توسعه یابد. در این راستا شرکت فولاد مبارکه آمادگی سرمایه‌گذاری در اکتشاف ذخایر معدنی مورد نیاز در زنجیره فولاد به طور گسترده و در سطح ملی را دارد.

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز به عنوان یک سازمان حاکمیتی صلاحیت و آمادگی برای اجرای اکتشافات در سطوح مختلف را دارا است؛ ژئوفیزیک هوایی از روش‌های پایه و مناسب برای اکتشاف ذخایر معدنی به خصوص سنگ‌آهن است. لذا مشارکت فولاد مبارکه و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در اجرای ژئوفیزیک هوایی در کشف ذخایر جدید و توسعه فعالیت‌های اکتشافی تاثیر قابل ملاحظه‌ایی داشته و می‌تواند منجربه حفظ تداوم تولید و توسعه صنعت فولاد شود.

هدف از این تفاهم‌نامه، شناسایی ذخایر معدنی به ویژه آهن و منگنز در مناطق مستعدکه قبلا اکتشاف سیستماتیک و مطالعات ژئوفیزیک هوابرد در آن انجام نشده، عنوان شده است که این امر منجر به توسعه فعالیت‌های بخش معدن و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در حوزه معدن می‌شود.