09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 12 مرداد 1399 ساعت 13:13

توسعه روابط اقتصادی در سایه توجه به زیرساخت‌های مرز ریمدان چابهار

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: توجه به زیرساخت‌های مرز ریمدان چابهار موجب توسعه روابط اقتصادی و افزایش حجم تجارت و مبادلات بین ایران و پاکستان در محدوده دشتیاری سواحل مکران می‌شود.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، سید رضا سید آقا زاده در حاشیه بازدید از بازارچه و پایانه مرزی ریمدان چابهار اظهار داشت: در این بازدید مسائل و مشکلات این بازارچه در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم تمام امکانات، تجهیزات و فعالیت‌ها به سوی تسهیل در تجارت و جابجایی کالا و مسافر انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه انجام مبادلات تجاری از طریق بازارچه‌های مرزی، علاوه ‌بر ایجاد درآمد و اشتغال، منجر به تامین کالاهای مورد نیاز استان‌های هم مرز ایران و پاکستان خواهد شد، لذا ضروری است همه مسوولان برای تکمیل زیرساخت‌ها بسیج شوند.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ضرورت دارد همه مجموعه‌های مرتبط پیگیری‌های لازم جهت آماده سازی سریعتر زیرساخت‌های لازم را انجام و شرایط را برای مبادلات کالایی و مسافری فراهم کنند.

وی ادامه داد: مسائل، مشکلات زیربنایی، تاسیسات و نیز راهکارهای تسهیل مبادلات کالایی در بازارچه ریمدان جهت طرح در وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده و بزودی شاهد تصمیم‌گیری خوبی در این مرز خواهیم بود.

گفتنی است، مرز ریمدان از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بوده است ولی در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسئولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان در محدوده دشتیاری توسط دولت موافقت و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.