10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 09 مهر 1399 ساعت 11:44

ترخیص کالاهای اساسی گروه یک ارزی به شیوه اعتباری

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: در جلسه ای که با حضور معاون اول رییس جمهور در بندرعباس داشتیم، مصوب شد تا کالاهای اساسی و ضروری مردم که در گروه یک ارزی قرار دارند، به شیوه اعتباری ترخیص شود.

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی افزود: بانک مرکزی موظف شد بدون فوت وقت نسبت به صدور کد رهگیری و کد منشا ارز اقدام کند تا کسانی که توانایی دارند نسبت به ترخیص کالا به صورت اعتباری اقدام کنند، و ظرف سه ماه آینده ارز آنها تامین شود.

وی با بیان این مطلب در خصوص مهمترین مصوبات ستاد تنظیم بازار، افزود: رصد و پایش آخرین وضعیت قیمت کالاهای اساسی و ضروری و روند تامین آنها در جلسه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جلسه پیشین ستاد مقرر شد؛ جلسات ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت حداقل ماهی یک بار تشکیل شود که در همین راستا و همزمان با حضور معاون اول رییس جمهور روز شنبه بازدیدی از بندر شهید رجایی بندرعباس انجام شد و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور ادامه داد: ترخیص و تامین ارز برای کالاهایی حتی مانند روغن خام نیز تسهیل خواهد شد و فرآیندهای بازار رسانی آنها به راحتی انجام می شود.

وی در خصوص تامین مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید نیز گفت: قرار شد تایید ارزی کالاهایی که تا قبل از 5 مهرماه 1399 در بنادر موجود است را بانک مرکزی انجام دهد و مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولیدی به همین شکل ترخیص شوند.