09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 20 مهر 1399 ساعت 13:23

برگزاری میز توسعه صادرات مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران به آفریقا

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری میز کالا- منطقه‌ای، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران به کشورهای آفریقایی خبر داد.

به گزارش جهان معدن به نقل از سازمان توسعه تجارت، فرزاد پیلتن افزود: در چارچوب برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران جهت معرفی بازارهای جدید صادراتی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان و با توجه به نیازهای کشورهای آفریقایی و پتانسیل‌های صادرات محصولات مذکور به کشورهای آفریقایی، میز کالا- منطقه‌ای بررسی راهکارهای توسعه صادرات مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران به کشورهای آفریقایی روز دوشنبه ۲۱ مهرماه و با حضور سفرای ج. ا. ایران در کشورهای کنیا، کنگو، کینشازا و غنا در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

پیلتن افزود: در این میز علاوه بر شرکت‌های خصوصی تولیدکننده و صادرکننده محصولات مذکور، نمایندگان دستگاه‌های دولتی مانند وزارت امور خارجه، ستاد آفریقا . . . و همچنین اتاق بازرگانی و اتحادیه‌های ذی‌ربط و شرکت‌های حمل و نقل کالا حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دبیرخانه کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا به موازات توسعه صادرات به کشورهای همسایه، در راستای معرفی بازارهای جدید صادراتی به صادرکنندگان، برنامه‌های متنوعی را برای معرفی بازارهای جدید صادراتی از جمله در قاره آفریقا دستور کار قرار داده است.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران همچنین گفت: کشورهای آفریقایی به دلیل افزایش جمعیت و قرار گرفتن در مسیر توسعه و شهرنشینی، بازار مناسبی برای بسیاری از مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران محسوب می‌شود.

پیلتن افزود: کشورهای چین، اسپانیا، ایتالیا، هند، فرانسه، ترکیه و بلژیک مهمترین صادرکنندگان محصولات مذکور به قاره آفریقا هستند.

ایران در سال ۱۳۹۸ حدود ۶۲۰ میلیون دلار تجهیزات ساختمانی شامل سیم و کابل، کاشی و سرامیک، شیشه، شیرآلات، در و پنجره و لوله و پروفیل و. . . به جهان صادرات داشته که حدود ۱. ۵ میلیون دلار آن به قاره آفریقا بوده است.

وی گفت: سازمان توسعه تجارت ایران امیدوار است با همکاری و تعامل نزدیکی که با سفارتخانه‌های ج. ا. ایران در کشورهای آفریقایی برقرار کرده است، بتواند در زمینه معرفی بازارها و تجار علاقمند آفریقایی به طرف‌های ایرانی، سطح روابط تجاری با قاره آفریقا را به دوران قبل از شیوع ویروس کرونا برساند.