04 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 07 دی 1399 ساعت 16:23

مس به تنهایی جای نفت را می‌گیرد

مدیرعامل شرکت ملی مس با برشمردن ظرفیت‌های بی نظیر حوزه معدن به ویژه مس که شاید روزی به تنهایی بتواند جای درآمد نفت را بگیرد، آینده طلایی برای مس در جهان و ایران پیش بینی کرد و گفت: برنامه داریم طی ۴ سال جزو ۱۰ کشور برتر مسی دنیا شویم و می شویم.

به گزارش جهان معدن به نقل از تسنیم، اقتصاد ایران به لحاظ ظرفیت‌های فعال نشده شاید بتوان گفت در صدر کشورهای جهان قرار دارد و بر همین اساس ادعا می شود که اقتصاد کشور ما حتی در شدیدترین تحریم‌ها اگر بتواند به خودش متکی باشد، نه تنها هیچ تحریمی کارساز نیست بلکه شاید بتواند تحریم‌کننده های خود را تحریم کند.

قوی شدن اقتصاد با تکیه بر توان داخلی مهمترین راهبرد اقتصاد ایران برای مقابله با تحریم‌ها و بی اثر کردن تحریم است که در این باب، فعال سازی ظرفیت های بالقوه اقتصاد حیاتی است. معدن یکی از بخش های اقتصادی کشور ماست که طی سالیان متمادی گذشته چندان مورد توجه دولت ها نبوده و بر هیمن اساس، چندان توسعه پیدا نکرده است. بسیاری از کارشناسان حوزه اقتصاد و معدن معتقدند که این بخش به تنهایی می تواند جور همه بخش های دیگر درآمدزای کشور حتی نفت را بکشد و اگر دولت زودتر از این به فکر معدن می افتاد، شاید امروز ما مشکلی به نام کاهش درآمدهای نفتی نداشتیم.

این بار سراغ یکی از ارزشمند ترین ذخایر معدنی کشور به نام «مس» رفتیم تا ظرفیت های کشور در حوزه معدن بیش از این شناخته شود. برای همین با اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس گفتگو کردیم تا علاوه بر بررسی کلی حوزه معدن ، مشخصاً درباره معادن مس در کشور و مجموعه اقداماتی که تاکنون در این حوزه به ویژه در شرکت ملی مس شده و کارهایی که روی زمین مانده، بپرسیم و بشنویم.